فهرست
بازی نرولند
نورولند ، نرولند یا نورلند !
۱۴۰۱/۰۸/۰۳
لیلا افشار
1 نظرات

نورولند ، نرولند یا نورلند !

نورولند که بعضی آن را نرولند یا نورلند هم می‌نامند؛ یک بازی موبایلی تقویتی مناسب کودکان 2 تا 8 ساله است. اما این بازی چطور متولد شد؟

چه شد که نورولند ( نرولند یا نورلند ) متولد شد؟

بگذارید از آن‌جایی شروع کنیم که چی شد نورولند ( نرولند یا نورلند ) متولد شد!
اوایل دی 97 بود که در حالیکه در هوایی خنک و دلچسب؛ روی چمن‌های! فضای سبز دانشگاه تهران نشسته بودیم و به آینده شرکتمان (آمولای، شرکت نورولند ) فکر می‌کردیم و کاری که دوست داریم در آن انجام دهیم؛ نورولند متولد شد.
آن روزها به دلیل تجربیاتی که به واسطه کار با مراکز تخصصی کودک در حوزه ساخت بازی موبایلی کودکان کسب کرده بودیم؛ خوب با این فضا و نیازهایی که در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی برای کودکان وجود داشت آشنا بودیم.
از طرفی همه‌ی اعضای تیم به قوت هم عاشق کودکان بودند و هم ساخت بازی موبایلی! بعد از هفته‌ها صحبت، همفکری و مشورت با هم و با متخصصان حوزه‌ی کودک به نورولند رسیدیم. مجموعه‌ای پر از بازی‌های موبایلی مختلف که توانایی‌های شناختی مختلفی را در کودکان تقویت کند.
به گفته‌ی مشاورین و متخصصین حوزه‌ی کودک، در عصری که فضای دیجیتال حرف اول را می‌زند و ارتباط کودکان با موبایل و تبلت بسیار بالاست، باید از این پتانسیل بهینه‌ترین استفاده را در جهت رشد و بهبود توانایی کودکان داشت. ما سعی کردیم در پاسخ به این نیاز تلاش کرده و محصولی را ارائه کنیم.
چگونه؟ ما در نورولند مجموعه‌ای از بازی‌های رومیزی، کارتی و فیزیکی که در کتب و مقالات علمی معتبر به عنوان بازی‌های مفید برای تقویت انواع مهارت‌های کودکان 3 تا 7 سال معرفی شده‌اند را استخراج می‌کنیم. پس از بررسی‌ از جهات مختلف آن‌ها را به بازی‌های موبایلی تبدیل می‌کنیم. تمامی این بازی‌ها به شکل کاملا اساسی بر اساس‌ مدل‌های مطرح جهانی توانایی‌های شناختی؛ دسته بندی شده‌اند. به علاوه می‌دانیم که هر کودکی توان یادگیری مختص به خود را دارد. لذا برای اینکه چالش لازم و کافی در هر بازی برای کودک حفظ شود؛ سطح سختی تک تک بازی‌های موجود در نورولند بر اساس توانایی و عملکرد خود فرد تنظیم می‌شود.

نورولند یا نرولند؟

برای نامگذاری استارتاپمان شاید بیشتر از ماه‌ها فکر کردیم. گزینه‌های مختلفی را در تیم مطرح و هر یک را به دلایلی رد کردیم. بهین یاد نامی بود که تا چند ماه اول همراه ما بود. اما چون آنطور که باید به دلِ همه‌ی اعضا ننشسته بود و آنطور که باید حق مطلب را ادا نمی‌کرد؛ برای پیدا کردن نامی بهتر همچنان فکر می‌کردیم.
این نام باید تا حد ممکن معرفِ خوبی از چیزی که ساخته می‌شد باشد. ما قصد داشتیم به کمک بازی‌های موبایلی سرزمین جذاب و مفرحی برای کودکان بسازیم که مهارت‌های شناختی و مغزی آن‌ها تقویت پیدا کند.
تلفیق نورون Neuron و لَند Land (به معنای سرزمین) به نظر هم جذابیت کافی را داشت و هم حق مطلب را تا حدی ادا می‌کرد. بالاخره بعد از رد گزینه‌های مختلف روی نام نورولند هم نظر شدیم و استارتاپ ما نورولند نام گرفتم. کاراکتر اصلی بازی؛ (همان موجود بامزه‌ای که درون سفینه‌اش نشسته است و منتظر آغاز سفر است گردالی نامگذاری کردیم که تقریبا در تمام طول بازی همراه کودک است.
بازی موبایلی نورولند که از اینجا قابل دانلود است، که البته بعضی آن را نرولند نیز می‌نویسند و جست و جو می‌کنند.

بازی نرولند یا بازی نورولند

نورولند یا نورلند؟

در جریان سرچ کلمه‌ی نورولند به نکته‌ی جالبی برخوردیم که شاید مطرح کردنش با شما خالی از لطف نباشد.
علاوه بر نرولند که برخی به جای نورولند آن را در فضای مجازی جستجو می‌کنند، به جستجوی کلمه‌ی نورلند هم برخوردیم! و در این جست‌وجوها به مزرعه‌ای به نام نِوِرلَند رسیدیم که ملک خصوصی مایکل جکسون است. اما در واقع نورولندِ ما یک روش آموزش بازی است که به کودک در مهارت آموزی کمک می‌کند. در این بازی کودک همراه تانی به حل مسئله و یادگیری می‌پردازد.

در هر صورت تاکید می‌کنیم که ما نورولند هستیم:) سرزمین شاد و جذاب تقویت مهارت‌های شناخت و یادگیری کودکان به واسطه‌ی بازی‌های موبایلی. نه نرولند و نه نورلند 🙂

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها
  • […] بهبود نقاط ضعف او کمک کند. لذا در نورولند ( که بعضی به آن نرولند هم می‌گویند) کودک بطور غیرمستقیم به سمت حوزه‌هایی که […]