فهرست
اوریگامی کودکانه
بازی اوریگامی موبایلی کودک و بزرگسال
۱۴۰۲/۱۲/۰۱
سید حسین نیرینی
0 نظرات

بازی اوریگامی موبایلی کودک و بزرگسال

بچه‌ها به صورت کلی “درست کردن” را دوست دارند و این که بتوانند از یک شی معمولی یک چیز متفاوت خلق کنند، آن‌ها را سر ذوق می‌آورد و باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. ساختن اوریگامی کودکانه به بچه‌ها این اجازه را می‌دهد تا از یک کاغذ ساده، اشیا و اجسام و حتی حیوانات متفاوتی به وجود آورند. اوریگامی یکی از سرگرمی‌های جذاب در دنیاست که نه تنها کودکان، بلکه بزرگسالان هم از آن لذت می‌برند.

اوریگامی یک هنر ژاپنی است و در سال 1950 به کمک کتاب‌های آقای یوشیزاوا به شکل امروزی و مدرن تغییر کرد. اوریگامی در ایران هم چند سالی است که سر زبان‌ها افتاده و افراد زیادی را به خود علاقمند کرده است. اوریگامی در واقع برگرفته از دو کلمه‌ی “Ori” به معنای تا کردن و “gami” به معنای کاغذ است و به همین خاطر برخی از افراد این هنر را با نام کاغذ و تا می‌شناسند.

اوریگامی جزو بازی‌های فیزیکی است، اما تجربه‌ی دیجیتالی آن هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. معمولا افرادی که اوریگامی را یاد می‌دهند، باید مراحل را به آرامی و با خونسردی تکمیل کنند، در آخر هم ممکن است نتوانید درست یاد بگیرید. ولی در نسخه‌ی دیجیتالی به دلیل اینکه برای رفتن به مرحله‌ی بعدی خودتان باید تا کردن را برعهده بگیرید، یادگیری برایتان سریع‌تر می‌شود و همچنین بهتر در ذهنتان جای می‌گیرد. امروز قصد داریم تا شما را با یک بازی اوریگامی کودکانه دیجیتالی آشنا کنیم که علاوه بر سرگرم کردن کودکتان، به آن‌ها اوریگامی اشیا مختلف را هم یاد دهد. در ادامه با این مقاله از نورولند همراه باشید.

بازی موبایلی اوریگامی 

تا به حال اقدامات زیادی برای ساخت بازی اوریگامی صورت نگرفته است و بسیاری از بازی‌سازان و افراد این حوزه بر این باورند که اوریگامی جزو آن دسته از بازی‌هاست که دیجیتالی شدن آن مساوی است با از بین بردن لذت این بازی، یعنی لمس کاغذ و حس خلق کردن اشیا جدید.

اما اگر بازی موبایلی اوریگامی کودکانه با هدف آموزش باشد و منافاتی با لمس کاغذ و لذت فیزیکی این بازی نداشته باشد، مکمل بسیار عالی برای این بازی خواهد شد و در نقش یک معلم دیجیتال می‌تواند مدل‌های جدیدی را به افراد آموزش دهد. این بازی موبایلی کودک را تیم نورولند برای شما تهیه کرده است.

با اینکه این بازی در حوزه کودکان است و به نوعی اوریگامی کودک را شامل می‌شود، اما مراحل این بازی به شکلی طراحی شده‌اند که برای نوجوانان و بزرگسالان هم سرگرم‌کننده و جذاب هستند و تمام رده‌های سنی می‌توانند از آموزش‌های آن استفاده کنند.

تا به تا، لذت تا زدن کاغذ روی گوشی

تا به تا نام همان بازی موبایلی اوریگامی کودک است که تا اینجا در موردش صحبت کردیم. تا به تا می‌تواند دید شما را به اوریگامی تغییر دهد. اگر گمان می‌کنید که اوریگامی یک بازی ساده و شاید هم کمی حوصله سر بر است، کافیست تا چند مرحله از بازی تا به تا را انجام دهید.

بازی موبایلی اوریگامی
با بیش از ۸۰ مرحله جذاب

تا به تا بازی موبایلی اوریگامی کودک

بازی‌ موبایلی اوریگامی تا به تا که لینک نصب آن را در بالا مشاهده کردید کمک می‌کند تا مهارت‌های مختلفی از جمله تمرکز، تفکر استراتژیک، و حل مسئله را در خود تقویت کنید. این بازی همچنین بهبود مهارت‌های دست ورزی و هماهنگی دست‌هایتان را در پی دارد. بعلاوه از انجا که بیش از ۸۰ نوع اریگامی مختلف در این بازی وجود دارد به شما کمک میکند تا تخیل خلاق خود را تقویت کرده و خلاقانه تر با کاغذ اوریگامی بسازید

نحوه بازی

بازی اوریگامی کودک تا به تا از هفت بخش اصلی یا به اصطلاحِ خودِ بازی، از هفت “دنیا” تشکیل شده است که در هر دنیا 15 مرحله قرار دارد و برای ورود به دنیای بعدی باید در تمامی 15 مرحله‌ی موجود حداقل 2 ستاره دریافت کنید.

تا به تا بازی موبایلی اوریگامی کودک

اگر نتوانید شکل مورد نظر را درست کنید، ستاره‌ای دریافت نمی‌کنید، اگر موفق شوید که بیش از 80 درصد شکل را تکمیل کنید، به شما 1 ستاره تعلق خواهد گرفت، بیش از 90 درصد 2 ستاره و اگر 100 درصد شکل را درست کنید، 3 ستاره دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر برای رفتن به مرحله‌ی بعد باید بیش از 90 درصد شکلی که درست می‌کنید با شکل خواسته شده تطابق داشته باشد.

تا به تا بازی موبایلی اوریگامی کودک 3

در هر مرحله هم می‌توانید هینت یا کمک دریافت کنید تا اگر به مشکلی برخوردید و نتوانستید مرحله را تکمیل کنید، با استفاده از آن تا حد زیادی متوجه ادامه‌ی راه شوید. بازی تا به تا از مراحل ابتدایی و آسان شروع می‌شود و رفته رفته مراحل سخت‌تر می‌شوند. نکته‌ی قابل توجه این بازی بعد از مرحله‌ی 10 دنیای اول اتفاق می‌افتد، جایی که می‌توانید خودتان معما طراحی کنید و با به اشتراک گذاشتن معمای خود با دوستانتان، آن‌ها را به چالش بکشید.

تا به تا بازی موبایلی اوریگامی کودک 4

نقاط قوت و نقاط ضعف

بازی اوریگامی کودک تا به تا اولین بازی شبیه ساز اوریگامی نیست، اما به جرئت می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین‌ و جذاب‌ترین بازی‌های حوزه اوریگامی است که علاوه بر رنج سنی کودک، برای بزرگسالان هم مناسب است.

از نقاظ قوت این بازی می‌توان به یادگیری اوریگامی به صورت رایگان، سرگرمی سالم برای کودکان و بزرگسالان، آشنایی با هنر کاغذ و تا اشاره کرد. در مورد نقاط ضعف این بازی هم می‌توان اندرویدی بودن آن را نام برد. به دلیل اینکه حجم زیادی از مخاطبان حوزه کودک و نوجوان دارای گوشی‌های موبایلی هستند که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند، تیم سازنده این بازی هم تصمیم گرفت تا در مرحله‌ی اول این بازی را برای مخاطبان اندروید وارد بازار کند. البته این نوید را هم می‌دهیم که نسخه‌ی IOS آن هم به زودی و در آینده‌ای نه چندان دور روانه بازار خواهد شد تا همه‌ی مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند.

تا به تا محصولی از تیم نورولند است که در سایت نورولند و کافه بازار قابل دانلود است. همچنین اگر به اوریگامی و کاردستی علاقه دارید، می‌توانید هم از طریق اینستاگرام ما را دنبال کنید و هم اینجا کلیک کنید تا به صفحه مربوط به مقالات کاردستی و اوریگامی هدایت شوید.

تا به تا بازی موبایلی اوریگامی کودک 5

سخن پایانی

کاغذ و تا یا همان اوریگامی یکی از هنرهای نو ظهوری است که توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کرده است. با استفاده از این هنر و یاد دادن آن به کودکان خود می‌توانید در خلاقیت و هوش او تاثیر زیادی بگذارید. اگر تا به حال با فرزند خود این سرگرمی را نداشتید، کافیست که یکبار آن را امتحان کنید تا ببینید که کودکان چگونه جذب آن می‌شوند.

برای شروع از چند اوریگامی کودکانه ساده استفاده کنید تا دست کودک شما راه بیفتد. درست همانطور که در بازی تا به تا اتفاق افتاده است. با استفاده از تا به تا کودک خود را با اوریگامی آشنا کرده و سعی کنید که آموزش‌های داخل بازی را به صورت عملی اجرا کنید تا در ذهن کودکتان جای گیرد. همچنین این بازی موبایلی برای سرگرمی والدین و بزرگسالان هم کارآمد و جذاب است.

امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید و حتما نظرات خود را در مورد این مقاله و این بازی با ما در میان بگذارید و حتما بعد از اینکه بازی را دانلود کردید، در کافه بازار به آن رای دهید. رای و نظر شما به ما کمک خواهد کرد که بازی را بهتر و بهتر کنیم. در آخر هم توجه شما را  به تماشای بخش‌هایی از این بازی جلب می‌کنیم.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها