فهرست
بازی برای کودک 2 ساله
بهترین پیشنهاد دانلود بازی برای کودک 2 ساله (و بازیهای فیزیکی)
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نگین حافظی
0 نظرات

روش‌های بازی برای کودک دو ساله

راستش را بگویید! به نظر شما هم یک کودک دو ساله شیرین‌ترین موجود دنیا نیست؟! هرچند بعضی‌ها معتقدند که 2 ساله‌ها موجوداتی غیر قابل کنترل‌اند، اما به نظر من آن‌ها فقط در حال تجربه بیشتر جهان هستند. کودکان دو ساله شروع به تبدیل شدن به انسان‌های مستقل کوچکی با احساسات و ایده‌های کوچک خود در مورد جهان می‌کنند. آن‌ها تقریبا همیشه سوالی برای پرسیدن دارند و به همین دلیل بازی برای کودکان دو ساله همیشه با یک “چرا”ی بزرگ همراه خواهد بود.

دوسالگی کودک سنی است که او در آن، برای شاد بودن نیاز به فعالیت بدنی مداوم خواهد داشت. و از طرفی فرزند شما در این سن همواره درحال بازی کردن است؛ پس اگر بازی برای کودک دو ساله را به درستی طراحی کنید، هم فرزندتان به پاسخ سوالاتش خواهد رسید و هم خود شما از سپری کردن روزهای خود با یک هیولای دوست داشتنی لذت خواهید برد.

با نورولند همراه شوید تا در این مقاله از سری مقالات آموزش بازی به بررسی روش‌های بازی برای کودک دو ساله بپردازیم. مطمئنم بعد از خواندن ایده‌های این مقاله عاشق بازی با کودک 2 ساله خود خواهید شد. همان کودکی که هنوز مانند یک نوزاد به نظر می‌رسد، اما شروع به پیدا کردن خود مستقلش به عنوان یک دختر یا پسر بزرگ کرده‌است! به علاوه ما در این مقاله یک پیشنهاد عالی برای دانلود بازی برای کودک 2 ساله شما خواهیم داشت.


این مقاله یکی‌از سری مقالات بازی برای کودک ۳تا۶ ساله است.
برای دیدن بازی برای دیگر سنین، به صفحه بازی برای کودکان در سنین مختلف مراجعه کنید.


9 بازی جذاب برای کودک دو ساله

1.ماشین بازی در خانه:

یکی‌از روش‌های خوب برای بازی با کودک 2 ساله، ساخت مسیر ماشین رو در کف خانه و راندن ماشین بر روی آن‌هاست. این بازی به پرورش مهارت دستی کودک کمک خواهد کرد.

ماشین بازی برای کودک 2 ساله

2. دانلود بازی برای کودک دو ساله 

نورولند یک بازی آموزشی برای کودکان است که به تقویت هوش و مهارت‌های ذهنی کودکان کمک می‌کند. این یک گزینه معتبر و تایید شده برای دانلود بازی برای کودک ۲ ساله تا ۶ ساله شما است و بیش از ۵۰ تمرین در چهار حوزه اساسی و مهم توجه، حافظه، زیان و ریاضی در نورولند وجود دارد.

در کنار تمرینات آموزش حافظه، تقویت و انگلیسی، بازی نورولند شامل تمرینات مفرح و آموزنده‌ای از ماشین بازی گرفته تا طراحی لباس و آموزش کمک‌های اولیه برای کودکان نیز هست.

دانلود-بازی-برای-کودکان--نورولند

ویژگی مفید بعدی نورولند، این نمونه عالی برای دانلود بازی برای کودک ۲ ساله – امکان کنترل زمان بازی و کنترل محتوای بازی توسط والدین است. این ویژگی که در هیچ بازی موبایلی دیگری دیده نشده؛ به این صورت قابل اجراست که والدین با استفاده از چند دکمه ساده می‌توانند بازی که برای فرزندشان مناسب نیست را از روند بازی کردن او خارج کنند( البته که تمام بازی‌های نورولند به شکل تخصصی و با محتواتی مناسب کودک تهیه شده‌اند) و همچنین به همین شکل والدین می‌توانند زمان بازی کودک در طول روز را برحسب دقیقه مشخص نمایند. با سپری شدن زمان مشخص، تانی(شخصیت اصلی بازی) به خواب می‌رود و امکان بازی کردن کودک تا روز بعدی ممکن نیست.

3.بازی وسیله را پیدا کن:

این بازی قدیمی به این شکل است که ابتدا اتاق را به کودک نشان می‌دهید، سپس او را از اتاق بیرون فرستاده و یک وسیله را که کودک می‌داند چیست، قایم می‌کنید. حالا کودک باید برگردد و به دنبال آن شی (مثلا عروسکش) بگردد. در حین گشتن کودک، شما با یک خودکار روی میز ضربه می‌زنید. اگر کودک به شی نزدیک بود، ضربه محکم می‌شود. اگر دور بود، یواش می‌شود. به همین راحتی!

4.بازی با خوراکی‌ها برای کودک دوساله:

خوراکی‌ها یکی‌از وسایل خوب و کم هزینه برای بازی هستند. به خصوص اگر فرزند شما بد غذا است! بازی خوراکی ویدیوی زیر، به تقویت مهارت دست ورزی، حین بازی برای کودک زیر دو سال و دو سالعه کمک خواهد کرد:

یک توصیه دوستانه: برای دیدن بازی‌های آموزشی و تقویتی به اینستاگرام نورولند مراجعه کنید.

5.بازی یکی من، یکی تو!

این بازی برای کودک دو ساله ایده آل است! این بازی به اشتراک گذاشتن و همدردی را به کودک آموزش می‌دهد. انبوهی از اشیاء مانند مداد رنگی یا دکمه‌ها را بچینید و از کودک بخواهید که آن‌ها را بین خودش و شما، یکی یکی تقسیم کند و در عین حال بگویید: «یکی برای تو، یکی برای من». مطمئن شوید که هر کدام یک ظرف برای نگهداری مجموعه وسیله‌های حود دارید. کودک در اواسط این بازی فکر خواهد کرد و احتمالا اشیایی که به شما می‌دهد را عوض کند. این کار به تقویت تصمیم گیری در کودک کمک خواهد کرد.

6.کدوم با بقیه فرق داره؟

در این بازی، شما چند شی همرنگ یا هم گروه را جلوی کودک می‌چینید. که یکی‌از آن‌ها با بقیه فرق دارد. حالا از کودک می‌خواهید شی متفاوت را بیابد. (این اشیا می‌تواند شامل سبزیجات همرنگ، اسباب بازی‌های حیواناتی که یک اسباب بازی انسان بین آن‌ها قایم شده یا فلش کارت‌های متفاوت باشد.)

7.معماهای تصویری برای کودکان دو ساله

معماهای تصویری مانند معمای زیر به تقویت مغز کودک دو ساله کمک خواهند کرد.

معما بازی برای کودک زیر 2 سال

این معما های تصویری به فراوانی در وبسایت ما قابل دسترسی هستند.

8. بازی با یخ

مقداری آب را به همراه رنگ خوراکی در جا یخی قرار دهید و با استفاده از یخ به دست آمده کودک را سرگرم کنید. توصیه می‌شود این بازی را در حمام انجام دهید تا نگران کثیف کاری حاصل از آن نباشید. 

9. قایم باشک:

کودکان دو ساله عاشق این هستند که حرکت کنند و کسی بگیردشان! در این سن، یافتن جایی برای پنهان شدن، می‌تواند به تقویت مهارت‌های کودک کمک کند. بازی قایم باشک، روشی مناسب ( و بعضا خنده دار!) برای این کار است.

پرسش و پاسخ

بازی‌های مناسب برای کودک دو ساله کدامند؟

بازی‌هایی مانند بازی با خوراکی، یکی من-یکی تو و معماهای تصویری برای کودک دو ساله مناسب‌اند.

آیا بازی برای کودک 2 ساله، به تقویت مهارت‌های او کمک خواهد کرد؟

بله؛ بازی به رشد هوش هشت گانه کودک 2 ساله کمک می‌کند.

سخن پایانی

بازی برای کودکان دو ساله به یادگیری، کاوش و تلاش در راستای آنچه فرزند شما دوست دارد و درک او در مورد دنیای اطراف، کمک خواهد کرد. به کودک 2 ساله خود فعالیت‌های جدیدی را نشان بدهید تا آن را انجام دهد و شما از دیدن اینکه او واقعا چقدر باهوش است، لذت ببرید. هیچ چیز مانند دیدن دنیا از چشم یک کودک نوپا، لذت بخش نیست. پس از اجرای بازی‌های این مقاله برای کودک 2 ساله خود لذت ببرید.

در نگارش این مقاله از مطالب وبسایت asherfergusson و todaysparent کمک گرفته شده‌است.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها