فهرست
ساخت اوریگامی ساده
آموزش قدم به قدم ساخت اوریگامی پسرانه راحت
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
Admin
1 نظرات

آموزش قدم به قدم ساخت اوریگامی پسرانه راحت

اوریگامی یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌هایی است که با کمترین هزینه و امکانات در دسترس می‌توان مدل‌های مختلفی از آن را ساخت. کودکان علاقه زیادی به تجربه بازی‌های جدید دارند و اوریگامی به دلیل تنوعی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای سرگرم کردن کودکان باشد. برای سرگرم کردن پسرتان در خانه؛ می‌توانید با ساخت اوریگامی ساده پسرانه شروع کنید و رفته رفته مدل‌های پیشرفته‌تر را یاد بگیرید.

در این مقاله قرار است علاوه بر آموزش 10 اوریگامی ساده پسرانه به دو سوال مهمی که همیشه والدین درباره اوریگامی می‌پرسند پاسخ دهیم. پس در ادامه با نورولند همراه باشید.

فواید اوریگامی

شاید از خود پرسیده باشید که با تا زدن یک تکه کاغذ هم مگر می‌توان مهارت و خلاقیت کودکان را افزایش داد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال کافیست که به خواندن این مطلب ادامه دهید.

اوریگامی در ظاهر فقط تا زدن یک کاغذ و رسیدن به یک مدل جذاب از اشیا یا حیوانات است. اما در حقیقت اوریگامی فواید بسیار دیگری هم دارد و به تقویت خلاقیت و مهارت‌های کودک شما کمک زیادی خواهد کرد.

تقویت تجسم هندسی و هوش ریاضی

اوریگامی یک راه آسان برای تقویت هوش ریاضی و تقویت تصور کودکان است. اوریگامی به دلیل اینکه از یک کاغذ تبدیل به یک شی دارای ابعاد می‌شود، می‌تواند در تجسم اشکال هندسی کودک شما اثر بگذارد. همچنین در طول مراحل ساخت هم می‌توانید با علامت‌گذاری طول و عرض و ارتفاع و ساختن اشکال، به فهم بهتر مفاهیم ریاضی در کودک خود کمک کنید.

تقویت مهارت تصمیم‌گیری

این سرگرمی جذاب به دلیل تاثیری که بر نیمکره چپ مغز کودک شما می‌گذارد، می‌تواند باعث تقویت مهارت تصمیم‌گیری و قدرت حل مسئله شود. گاهی اوقات برای ساخت اوریگامی ساده تنها یک راه وجود دارد و کودک شما باید تلاش کند تا راه‌حل مربوط به این اوریگامی را پیدا کند تا موفق به اتمام آن شود.

یکی از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که بعد از اینکه اوریگامی مورد نظر خود را ساختید، از کودک خود سوال کنید: «به نظر تو این اوریگامی چگونه ساخته شده است؟» و اجازه دهید تا راه‌هایی که به ذهنش می‌رسد را با شما به اشتراک بگذارد. به خاطر داشته باشید که بعد از اینکه راه‌حل‌های خودش را ارائه داد، به او نگویید که پاسخش اشتباه است. پاسخ اشتباهی وجود ندارد و در اینجا فقط هدف درگیر کردن ذهن کودک روی یک مسئله برای تقویت آن است نه بیشتر.

با ساخت اوریگامی ساده به کودکان خود فرصت می‌دهید که چیزی را خلق کنند که هیچ تصوری از آن ندارند و به راحتی فرصت آزمون و خطا را دراختیارشان قرار می‌دهید.

تقویت قدرت تجزیه و تحلیل

یکی از مسائلی که بسیاری از کودکان در آن مشکل دارند و به نوعی از مواجهه با آن ترس دارند، تجزیه و تحلیل دروس است. بعد از ساخت اوریگامی ساده، کودکان متوجه می‌شوند که می‌توانند چیزی خلق کنند و به راحتی مسیری که برای انجام این کار طی کردند را می‌توانند مرور کنند. پس در نتیجه، تجزیه و تحلیل دروس هم برای آن‌ها راحت‌تر خواهد شد.

تقویت تخیل و هوش فضایی

اوریگامی یک وسیله بسیار کاربردی برای مدل‌سازی یادگیری است. با ساخت اوریگامی می‌توانید به راحتی مهارت‌هایی که مربوط به تخیل کودک می‌شوند را ارتقا دهید. در فرآیند درست کردن اوریگامی، کودک شما مدل‌سازی و شخصیت‌سازی می‌کند و دنیای پیرامون آن را برای خود می‌سازد و همین باعث می‌شود تا قدرت تخیل و هوش فضایی کودک شما بهبود یابد.

اوریگامی را باید والدین بسازند یا کودکان؟

در پاسخ به این سوال هم می‌توان این‌گونه گفت که اگر در چند سال اول شما برای کودک خود اوریگامی درست کنید، تاثیر مثبتی بر علاقه‌ی کودک شما خواهد گذاشت. اما بعد از 4 سالگی حدودا، بهتر است که کودکتان خودش برای ساخت اوریگامی اقدام کند و فقط شما برای او شرایط را مهیا کنید و بر کارش نظارت داشته باشید.

سعی کنید از ساخت اوریگامی‌های ساده که در ادامه برای شما آوردیم استفاده کنید و اگر فرزند شما دختر است، می‌توانید به مقاله «ساخت اوریگامی دخترانه» مراجعه کنید.
از طرفی به این خاطر که کودکان معمولا به حیوانات علاقه‌ی زیادی دارند می‌توانید اموزش مقاله‌ی ساخت اوریگامی حیوانات را نیز مشاهده کنید.

10 اوریگامی ساده پسرانه

بازی موبایلی اوریگامی
با بیش از ۸۰ مرحله جذاب

1.     اوریگامی تفنگ

یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه پسربچه‌ها تفنگ‌بازی است. معمولا خانواده‌ها به دلیل خطرات تفنگ‌بازی و نبود وسایل کنترل شده برای این بازی، کودک خود را از انجام این بازی منع می‌کنند. با ساخت این اوریگامی ساده می‌توانید برای کودک خود تفنگی کاغذی و کاملا بی‌خطر درست کنید تا هم فرزندتان از بازی که دوست دارد، محروم نشود و هم شما خیالتان از بابت امنیت و سلامتی کودک راحت باشد. برای دیدن این ویدیوی ساخت این اوریگامی پسرانه هم می‌توانید روی ویدیو زیر کلیک کنید.

https://www.aparat.com/v/Foed6

2.     اوریگامی کیف پول

پسرها کمی که بزرگتر می‌شوند، دوست دارند همانند پدرشان کیف پول داشته باشند و فکر می‌کنند دیگر بزرگ شدند. کیف پول یکی از وسایلی است که به خوبی احساس مردانگی و بزرگ شدن را به پسر شما منتقل می‌کند. مشکلی که وجود دارد این است که معمولا کیف پول ها برای کودکان بزرگ هستند و کیف پول‌های بچگانه هم ممکن است طرح مورد علاقه فرزند شما را نداشته باشد. با ساخت کیف پول کاغذی می‌توانید به راحتی و با کمترین هزینه برای کودک خود این احساس را به وجود آورید.

https://www.aparat.com/v/W6bVH

3.     اوریگامی هواپیمای جنگی

یکی دیگر از وسایل مورد علاقه پسرهای کوچک، وسایل حمل و نقل، مثل ماشین، موتور، قطار و هواپیماست. برای بچه‌های امروزی شاید موشک‌های قدیمی دیگر جذابیتی نداشته باشند و دوست داشته باشند جسمی پیچیده‌تر به پرواز اما با ساخت این هواپیمای جنگی می‌توانید حس پرواز را با یک وسیله پیشرفته‌تر به کودک خود منتقل کنید.

https://www.aparat.com/v/utL6k
 


4.     اوریگامی حلقه

بچه‌ها در سنین کم بسیار علاقه دارند که از پدر و مادر خود کارها را تقلید کنند و مشابه آن‌ها رفتار کنند. حلقه یکی از فاکتورهای مشترکی است که پدر و مادر هردو استفاده می‌کنند و کودکان با دیدن آن در دست والدین خود، دوست دارد تا او هم یک چیزی شبیه به حلقه در دست خود داشته باشد تا به نوعی مثل والدین خود رفتار کرده باشد. با ساخت این اوریگامی ساده دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای خرید حلقه نیست.

https://www.aparat.com/v/5uYmR

5.     اوریگامی کت و شلوار مردانه

کت و شلوار یکی از لباس‌های مردانه‌ای است که معمولا آقایان برای جلسات و مجالس رسمی استفاده می‌کنند و به خوش‌تیپی و خوش‌پوشی آن‌ها کمک بسیاری می‌کند. برای پسرهای کوچک هم معمولا از همین المان در مجالس رسمی استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا پسرها از سنین کم به کت و شلوار علاقه داشته باشند و آن را یک لباس مردانه شیک بدانند. با ساخت اوریگامی کت و شلوار می‌توانید کودک خود را سرگرم کنید و او را با این لباس مردانه بیشتر آشنا کنید.

https://www.aparat.com/v/T6ioV

همچنین برای دیدن اوریگامی‌های بیشتر می‌توانید به اینستاگرام نورولند ما مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر معرفی تعدادی اوریگامی پسرانه و آموزش ساخت آن، به شما نکاتی را در مورد اوریگامی و فواید آن هم یاد بدهیم. امیدواریم که این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و خوشحال می‌شویم اگر نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها
  • […] در مقاله‌هایی جداگانه چندین اوریگامی پسرانه و تعدادی اوریگامی دخترانه معرفی کردیم که می‌توانید […]