فهرست
تست-شخصیت-کودک
10 تست خارق‌العاده شخصیت شناسی کودکان
۱۴۰۳/۰۱/۱۱
نگین حافظی
10 نظرات

10 تست خارق‌العاده برای شخصیت شناسی کودکان

تست‌های شخصیت شناسی و روانشناسی به بررسی شخصیت افراد می‌پردازند. از آنجایی‌که کودک شما با ویژگی‌های ذاتی و وراثتی به دنیا می‌آید؛ با استفاده از تست شخصیت شناسی می‌توانید از زوایای پنهان شخصیت کودک خود با خبر شوید. در ادامه با نورولند همراه باشید تا به بررسی تست‌های شخصیت شناسی کودک که از منابع مختلفی از جمله وبسایت اینفوبای برداشته‌شده‌اند بپردازیم:

البته به یاد داشته باشید که تاثیرگذارترین فاکتور در شخصیت کودک، رفتار والدین با کودک است. برای درک بهتر این مقوله مقاله‌ی “تاثیر رفتار والدین با کودک بر شخصیت آن‌ها” را مطالعه کنید.

1- تشخیص درونگرایی کودک با یک تست روانشناسی کودکانه و ساده

برای استفاده از این تست، از کودک خود بخواهید تا با نگاه کردن به تصویر زیر، تلاش کند تا شکلات مخفی در تصویر را پیدا کند. براساس این تست شخصیت شناسی کودک، هرچه کودک سریع‌تر شکلات پنهان در تصویر را پیدا کند؛ درونگرا‌تر بوده و اگر دیرتر آن را پیدا کند برونگرا‌تر است.

تست شخصیت شناسی کودک

2-تست شخصیت شناسی کودک بر اساس تشخیص خانواده

از کودک بخواهید تشخیص بدهد که از نظرش کدام مورد یک خانواده واقعی را نشان نمی‌دهد؟ سپس جواب او را با تحلیل این تست شخصیت شناسی تصویری که در ادامه آمده است؛ مقایسه کنید:

تست شخصیت کودک

 

1- اگر گزینه 1 از نظر فرزند شما خانواده نبود؛ او فرد چندان خانواده محوری نیست. به دوستانش حسابی اهمیت می‌دهد و بسیار فداکار است. احتمالا در خانواده شما پدر نقش چندان قوی ندارد و مادر خانواده برای کمک به دیگر اعضای خانواده از جان و دل مایه می‌گذارد و کودک چندان از این موضوع خوشحال نیست.

2- اگر انتخاب فرزند شما گزینه 2 است؛ احتمالا او به شدت به پدر و مادر خوب خودش وابسته است و گاهی همیشه سعی می‌کند بچه‌ی خوبی باشد. از آن‌جایی که افراد در این تصویر با فاصله زیاد از هم ایستاده‌اند؛ از نظر یک کودک دارای شخصیت خانواده‌گرا این تصویر دورترین تصویر به یک خانواده است.

3- کودکانی که گزینه 3 را انتخاب می‌کنند؛ عموما در خانواده‌هایی به دنیا آمده‌اند که ارتباط بین والدین خوب نیست. این کودک احتمالا استرس زیادی را تجربه می‌کند و ارتباط برقرار کردن با دیگران برایش دشوار است. و از آنجا که به هر اتفاق قشنگی شک دارند؛ افراد شاد حاضر در این تصویر را خانواده در نظر نمی‌گیرند.

3-شخصیت شناسی کودک با یک تست ساده

از کودک بخواهید اولین چشمی که توجهش را جلب می‌کند؛ انتخاب کند. سپس با استفاده از تحلیل‌های این تست، از شخصیت کودک خود باخبر شوید:

تست روانشناسی کودک

1-کودک شما بسیار دلسوز است:

کودکانی که چشم شماره 1 را انتخاب می‌کنند؛ از نظر عاطفی بسیار حساس و دلسوز هستند. این کودکان به دنبال به دست آوردن تایید همه‌ی اطرافیان خود بوده و دوست دارند به بقیه کمک کنند.
 

2-فرزند شما شخصیت وظیفه شناسی دارد:

اگر فرزند شما چشم شماره 2 را انتخاب کرده‌است؛ به هنجارها و قوانین خانه بسیار پایبند است. او همواره به دنبال انجام کارهای درست است و اگر کار اشتباهی کند؛ بسیار سرافکنده می‌شود.
 

3-فرزند شما براساس تجربیاتش رفتار می‌کند:

کودکی که چشم شماره 3 را انتخاب می‌کند؛ عاشق تجربه کردن اتفاقات جدید است. او تا چیزی را ازمایش نکند و از نتیجه مطمئن نشود؛ آن را باور نمی‌کند.
 

4-کودک شما فردی فلسفی است:

کودکی که این چشم را انتخاب می‌کند؛ بیشتر به جزئیات توجه دارد تا کلیات! او مدام در حال فکر کردن است و در رویا فرو می‌رود. او نقش یک فرد همه‌چیز دان را بازی می‌کند ولی در واقع خیلی وقت‌ها درحال یادگیری موضوعات است.
 

5-او یک کودک مرموز است:

فرزند شما هنوز به ثبات شخصیتی نرسیده‌است. او به راحتی با یک اتفاق کوچک به هم می‌ریزد و دوست ندارد جزئیات اتفاقات را برای دیگران بازگو کند. بیشتر می‌شنود و کمتر حرف می‌زند. البته این‌کار باعث می‌شود کمتر اشتباه کند.
 

6-فرزند شما فرد آرام و حساسی است:

کودکی که این چشم را انتخاب می‌کند فردی واقع بین است که به اتفاقات اطرافش آگاه می‌باشد. او یک شخصیت قوی دارد ولی احساساتش را پنهان نمی‌کند.
 

7-فرزند شما یک کودک خونگرم است:

کودک شما پرانرژی، اجتماعی و احساساتی است. او قدرتمند و تاثیرگذار است و توجه دیگران را به سوی خودش جلب می‌کند. البته که رفتار او بسیار 0 یا 100ای است و چیزی را یا دوست دارد یا از آن نفرت دارد. اما این بعد از خود را به دیگران نشان نمی‌دهد.
 

8-شما یک فرزند عجیب دارید:

فرزند شما علایق، سرگرمی‌ها و رفتار‌های عجیبی دارد. کلماتی به کار می‌برد که با توجه به سنش عجیب است.  از قوانین پیروی نمی‌کند و سرپیچی کردن را دوست دارد. فرزند شما به روش خودش عمل می‌کند، چون به توانایی‌های خودش اعتماد دارد.
 

9-کودک شما سرزنده و اجتماعی است:

شما یک فرزند پر انرژی، اجتماعی و و پرجنب و جوش دارید. او یک رهبر بالقوه، کاریزماتیک و احساساتی است و و رفتار خوبی با ضعیف‌تر ها دارد. همیشه می‌داند چطور از دیگران دفاع کند و کلمات خود را به درستی انتخاب می‌کند.

4-تعیین مهارت‌های اجتماعی کودک با یک تست ساده

این تست شخصیت شناسی تصویری بر پایه سرعت تشخیص است. از کودک بخواهید به تصویر زیر نگاه کند و نام اولین حیوانی که می‌بیند را بگوید. سپس نتیجه را با تفسیر تست که در ادامه آمده‌است؛ مقایسه کنید تا از مهارت‌های اجتماعی کودک خود با خبر شوید.

روانشناسی کودک

1- گورخر:

اگر حیوانی که برای اولین بار دید گورخر است؛ کلماتی مانند شوخ طبع، تاثیرگذار و کاریزماتیک همه چیز را در مورد شخصیت کودک شما می گوید. هدف او این است که بسیار فعال و خودجوش و با شخصیتی بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل است که مردم اورا تحسین می‌کنند. فرزندتان یک فرد عالی برای معاشرت است. مهارت‌های ارتباطی او بی‌نظیر است و می‌تواند یک فروشنده عالی باشد.

2- گربه:

اگر کودک در نگاه اول یک گربه را دید، ممکن است بسیاری از مردم فکر کنند که اوخجالتی است زیرا فردی‌ست که زیاد صحبت نمی‌کند. دلیل واقعی این رفتار این است که اوترجیح می‌دهد به جای قرار گرفتن در مرکز توجه، به تحلیل داده‌ها از دور بپردازد. (اگر فرزند شما کودک خجالتی است با استفاده از راهکارهای این مقاله می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.)

3- اردک:

اگر حیوانی توجه کودک شما را جلب کرد؛ یک اردک بود، پس او فردی 100% خوش‌بین است. هیچ چیزی وجود ندارد که او را ناامید کند. برای کودک شما لیوان نیمه پر یا نیمه خالی نیست بلکه لبریز است.

4- کوالا:

اگر حیوانی که برای اولین بار توجه کودک را جلب کرد کوالا بود؛ شما با یک کودک آرام، بسیار دوستانه، حساس، دلسوز و با ملاحظه مقابل هستید. فرزند شما یک دوست قابل اعتماد است و ترجیح می‌دهد اوقات فراغت خود را در آرامش با یک فیلم خوب بگذراند یا یک کتاب خوب را با آرامش بخواند

5- فیل:

اگر فیل سریعا نظر کودک را جلب کرد؛ کودک شما شخصیت بسیار صمیمانه و عمیقاً به همه چیز اطراف خود علاقه مند است. او وفادار و مسئولیت‌پذیر است و نه تنها خانواده، بلکه دوستانش نیز همیشه می‌توانند به او اعتماد کنند. او همیشه می‌تواند برای هر مشکلی راه‌حلی پیدا کنید. کودک نه تنها شنونده خوبی است، بلکه یک حلال مشکل شگفت انگیز و بی‌رقیب است.

6- خرس:

اگر اولین چیزی که دید خرس است؛ کودک فردی بسیار منطقی، محافظه کار، سنتی، بسیار ارزشمند است و زندگی خود را بر اساس این موضوع می‌سازد. فرزند شما آرام است و شرکت در جمع‌های پر سر و صدا یا مکان‌های شلوغ را دوست ندارد. او بسیار حساس، متفکر و دیپلماتیک است. و به قوانین و مقررات اعتقاد دارد. علاوه بر این، تصمیماتش خودجوش نیست، بنابراین فرزند شما یک قابل اعتماد، بسیار فداکار و کمال‌گرا است.

7- زرافه:

اگر زرافه اولین حیوانی است که کودک دید، فرزند شما یک فرد اجتماعی و یک تشویق‌کننده بالقوه است. او بسیار انعطاف پذیر بوده و می تواند با هر گروهی سازگار شود و در یک چشم به هم زدن مرکز گروه شود. عاشق صحبت است. هیچ چیز نمی تواند او را ناراحت کند، اما بسیار حساس است. او به دوستان خود وفادار است و از دوستان خود نیز همین انتظار را دارد. ولی احتمالا مرتباً شغل یا سرگرمی خود را تغییر دهد.

8- خوک:

اگر حیوانی که برای اولین بار دید خوک است؛ به این معنی است که بسیار مستقل است و زمانی که تنهاست بهتر عمل می‌کند. او تنبل است و مجبور می‌شود دلیلش را برای دیگران توضیح دهد، زیرا ذهن او بسیار تیز است و فکر می‌کند که بعضی‌از کارها اتلاف وقت است پس به سرعت از چزئیات عبور می‌کند. اگرچه نمی توان او را یک برون گرا نامید، اما به خوبی با مردم کنار می‌آید.

9- خرگوش:

اگر خرگوش اولین چیزی است که دید؛ می تواند به این معنی باشد که او بسیار خلاق، پرانرژی و هدایت‌گر است و همیشه خنده و شادی را برای همه به ارمغان می‌آورد. حس فوق‌العاده شوخ طبعی او باعث می‌شود که چه در محل کار و چه در مهمانی بلافاصله در مرکز توجه قرار بگیرد. ممکن است برخی فکر کنند که کودک شما کمی سطحی‌نگر است، اما این موضوع با واقعیت فاصله زیادی دارد. او بسیار متفکر و مهربان و عاشق تماشای لبخند مردم است، اما گاهی اوقات نیاز به استراحت دارد.

10- شیر:

اگر اولین حیوانی که می‌بیند یک شیر است؛ فرزند شما یک رهبر متولد شده‌است. به طور طبیعی، اومی دانید چگونه مردم را متقاعد کند که از او پیروی کنند تا به یک هدف مشترک دست‌یابند، اما گاهی اوقات تمایل دارد بیش از حد مسلط باشد و این قدرت می‌تواند برای دیگران کمی طاقت‌فرسا باشد. فرزند شما به شدت رقابتی است و مهارت های استراتژیک خاصی دارد.

11- جغد:

اگر جغد را به عنوان اولین حیوان دید؛ فردی بسیار تحلیل‌گر و عمیقاً متفکر است و ترجیح می‌دهد به تنهایی کار کند. اوزمان آرامی را سپری می ‌کند و در موقعیت‌های اجتماعی راحت نیست. دوست دارد همه‌چیز را به خوبی سازماندهی و منظم کند. موقعیت‎‌های گیج کننده او را آزار می‌دهد. فرزندتان یک کمال‌گراست.

اگر فرزند شما به معماها و چیستان‌های کودکانه علاقه‌مند است؛ می‌توانید از معماهای کودکانه این مقاله دیدن کنید.

5-شخصیت شناسی کودک بر اساس مدلِ خوابیدن

فرزند شما چطور می‌خوابد؟ نوع خواب کودک خود را با انواع آمده در تصویر تست شخصیت شناسی تصویری زیر مقایسه کنید تا با شخصیت او بهتر آشنا شوید:

تست شخصیت شناسی

حالت الف:

اگر فرزند شما به شکل یک ستاره دریایی می‌خوابد؛ به عنوان بهترین دوست ها برای دیگران به شمار می آید چرا که به یک شنونده بی‌نظیر است. او دوست ندارد زیاد مرکز توجه باشد اما هر زمان که اطرافیانش نیاز به کمک داشته‌باشند؛ سریعا خودش را می‌رساند.

حالت ب:

کودکی که به شکل چوب گرد می‌خوابد؛  به سرعت با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. از آنجاکه در روابط اجتماعی بسیار موفق است؛ احتمال گول خوردنش هم بالاست!

حالت جیم:

فرزند شما به شکل جنینی می‌خوابد و احتمالا فردی‌ست که از بیرون سر سخت اما قلباً انسان ملایم و دارای روح بسیار لطیفی است. شاید در نگاه اول از کسی خجالت بکشد اما زود خجالتش می‌ریزد و آرام می‌شود.

حالت دال:

کودکی که به شکل سقوط آزاد می‌خوابد؛ معمولاً فردی عجول، بی پروا، و کمی گستاخ است. او به سرعت عصبانی می شود، به شدت آسیب پذیر است و انتقاد و قرار گرفتن در شرایط سخت را دوست ندارد.

حالت ه:

کسی‌که به روش آرزومند  به پهلو می‌خوابد؛ در حالیکه دست‌هایش به سمت خارج و جلو است دارای طبع بازی است اما در عین حال می توانند شکاک، غرغرو و عیب جو نیز باشد. در تصمیم‌گیری قدری تعلل به خرج می‌دهد اما زمانیکه تصمیم به انجام کاری بگیرد، هیچ چیز نمی‌تواند نظر او را تغییر دهد.

حالت و:

کودکی که به روش سرباز، به پشت در حالیکه دست‌ها به صورت صاف به پهلوها چسبیده باشد، می‌خوابد؛ معمولاً ساکت و خوددار است. او تمایل چندانی به هیاهو و سر و صدا ندارد و برای خود و سایرین مقررات و معیارهای متعددی قائل می‌شود.

برای اطلاع بیشتر از هوش کودک خود به مقاله “تست هوش کودک” مراجعه کنید. یا با دانلود رایگان بازی نورولند، از “آزمون ارزیابی هوش کودک نورولند” (تست هوش کودک رایگان موجود در بازی نورولند) استفاده کنید.

6- تست روانشناسی کودکان و ترس آن‌ها


شخصیت شناسی

1. پروانه:

اگر یک پروانه دیدید؛ احتمالا عادت دارید همه چیز را مثبت و خوب نشان دهید! شما ترس‌هایتان را مخفی می‌کنید. اما ترس های ناخودآگاه شما ناشی از ترس از مرگ است یا یک جور نگرانی از زندگی نکردن و از دست دادن فرصت‌ها دارید. همچنین ممکن است در برابر سرکوب احساسات ناشی از قفدان یک عزیز قرار داشته باشید.

2. خورشید:

اگه اولین چیزی که دیدید، خورشیده، شما از شروع کارهای جدید میترسید. البته که این موضوع از تلاش‌گریتون نشات میگیره. ولی باید بدونید که توانایی‌های زیادی دارید.

3. دختر بچه:

اگر اولین تصویری که در این عکس دیدید دختر بچه بود، ترس شما از احساسات سرکوب شده دوران کودکی شما سرچشمه می گیرد.
احتمالا از طرد شدن، دعوا یا اتفاقاتی از این قبیل بترسید

4. جمجمه:

اگر ابتدا جمجمه را دیدید، پس شما فردی هستید که تصمیم‌گیری برایتان سخت است و در تصمیم‌گیری سختی می‌کشید. به خصوص وقتی با موارد بزرگ و مهم روبرو می شوید. این ممکن است به دلیل مسائل مربوط به عزت نفس باشد، به همین دلیل است که گاهی اوقات به خودتان اعتماد ندارید که کار درست را انجام دهید. ترس از اشتباه کردن و ترس از مرگ دو ترس اصلی افرادی است که اسکلت را می بینند.

5. توت فرنگی:

توت فرنگی که کاملاً در مرکز تصویر قرار گرفته و اندازه آن بسیار بیشتر از میوه واقعی است، نشان دهنده قلب است. اگر اولین شکلی که دیدید توت فرنگی است، آنچه به دنبال آن هستید در قلب شماست. بزرگترین ترس شما ناشی از مقاومت ناخودآگاهی است که نسبت به بروز احساسات قلبی خود دارید.

6. درخت:

اگر یکی از اولین چیزهایی که در این تصویر دیدید دو درخت بود، به این معنی است که بزرگترین ترس شما از پذیرش شکاف عاطفی ناخودآگاه سرچشمه می گیرد. از پذیرش بخشی از وجود خود می ترسید. شما از بروز کامل هویت خود برای دیگران میترسید.

7- چهره می‌بینی یا پرنده؟

تست خودشناسی

چهره:

شما فردی دوستانه و حساس هستید که تعارض را دوست ندارید. شما بسیار شهودی هستید که به طور روزانه به شما کمک می کند.

دو پرنده:

شما فردی شاد و خوش برخورد هستید که در ملاقات با افراد جدید مهارت دارید و همیشه به صحبت های دوستان و اقوام خود گوش می دهید.

8- فیل می‌بینی یا مزرعه؟

خودشناسی


دهکده ای با کلبه، درخت و پرنده:

سنت را دوست داری. شما آرامش یک زندگی آرام و ساده را به جای هیاهوی شهر ترجیح می دهید.

یک فیل:

وفادار و محترم به دوستان و خانواده خود، شنونده خوبی هستید. دوستانه متفکر و با ملاحظه، مردم واقعا به شما احترام می گذارند و شما را دوست دارند.

9- شخصیت شناسی کودکان با لیوان

یک لیوان به کودک بده و بعد بگو فرزندت لیوان رو چطوری می‌گیره تا درباره شخصیتش بهت اطلاعات بدم!

ازمون شخصیت شناسی

گزینه 1:

با اعتماد به نفس، می‌داند در زندگی چه می‌خواهد، مغرور

گزینه 2:

توانایی زیادی برای کار تیمی، توانایی کمتر در کارهای انفرادی

گزینه 3:

 ساکت و سرد، گاهی منزوی

گزینه 4:

 متفکر و منطقی، بسیار محتاط

گزینه 5:

بسیار احساسی، حساس

گزینه 6:

ماجراجو، مفرح و پر تحرک

10- تست شخصیت شناسی کودکان با کف دست

کف دست فرزند یا خود را نگاه کن! شبیه کدام یک از تصاویر زیر است؟

تفسیر هر یک را در ادامه بخوان:

شخصیت شناسی کودکان

1- کف دست مستطیلی

این اشخاص قدرت تخیل بالایی دارند. خونگرم و در عین حال بسیار حساس هستند. مهربانی، رمانتیک بودن و خلاقیت از جمله توانایی‌های آن‌ها به حساب می‌آید.

2- کف دست دایره‌ای

این‌ها افرادی بسیار اجتماعی هستند که از حضور در جمع لذت می‌برند. داشتن توجه دیگران به آن‌ها حس خوبی می‌دهد و به کمک کردن علاقه دارند. 

3- کف دست مربعی

این افراد بسیار منظم هستند. و از بودن در طبیعت لذت می‌برند. این‌ها بدنی قوی دارند و پرتحرک‌اند.

4- کف دست مثلثی

این افراد ناآرام بوده و همواره به دنبال هیجانی برای یافتن آرامش در زندگی هستند. عاشق استقلال و آزادی خود بوده و دوست ندارند کسی آن‌ها را مدیریت کند. 

پرسش و پاسخ

آیا برای شناخت شخصیت کودک می‌توان از تست روانشناسی کودکان کمک گرفت؟

بله تست‌های شخصیت شناسی و روانشناسی مشابه 10 تست این مقاله به بررسی شخصیت کودک کمک می‌کنند.

آیا طرز خوابیدن کودک به شخصیت او ربط دارد؟

بله طرزخوابیدن کودک می‌تواند حقایق جالبی را درباره شخصیت شناسی کودک بگوید. برای شخصیت شناسی کودک براساس نوع خواب حتما به تست موجود در مقاله سر بزنید.

کلام پایانی

امیدواریم از تست‌های شخصیت شناسی کودک این تست لذا برده باشید و با استفاده‌از آن‌ها به شناخت بهتری از شخصیت فرزند خود رسیده باشید. علاوه بر تمام تست‌های بیان شده در مقاله، شما می‌توانید برای اطلاع از توانایی‌ها و مهارت‌های کودک خود با دانلود بازی نورولند به شکل رایگان از تست ارزیابی عملکرد نورولند استفاده کنید.

همچنین در صفحه اینستاگرام نورولند تست‌های این چنینی بیشتری برای شما عزیزان در نظر گرفته شده‌است.با سر زدن به صفحه اینستاگرام نورولند این تست‌ها را ببینید و از تحلیل آن‌ها لذت ببرید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 3.7 / 5. تعداد امتیازها: 3

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها
  • فغانی گفت:

    تست خوب و عالیست

  • صَگ‌پِدَر گفت:

    باهال بود

  • زهرا گفت:

    خیلی عالی بود

  • زهرا گفت:

    مرسی که این تست رو قرار دادین عالی بود

  • یه خری هستم دیگه گفت:

    بعضی از تست ها اشتباه بود

    • لیلا افشار گفت:

      ممنون از دقتتون دوست عزیز. اگر اشتباهی در نوشتن محتوا وجود داشته ازتون عذرخواهی میکنیم. اگر بفرمایید اشتباها کدوم قسمت بوده حتما اصلاح میشه.