فهرست
بازی با کودک 7 ساله
19 روش طلایی بازی برای کودکان 7 ساله در خانه
۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نگین حافظی
0 نظرات

19 روش طلایی بازی برای کودکان 7 ساله در خانه

اگر والد کودکی هستید که خیلی راحت حوصله‌اش سر می‌رود؛ این مقاله نورولند با چند بازی برای کودکان 7 ساله می‌تواند نجات دهنده شما باشد. هرچند بچه‌های هفت ساله کاملا مستقل هستند. اما حتی اگر درگیر مسئولیت‌های خانه، کار و زندگی باشید؛ باز هم لازم است تا با کودک خود بازی کنید. 
کودکان هفت ساله می‌توانند به تنهایی لباس بپوشند؛ اشیایی را که به سمتشان می‌اندازید، بگیرند؛ بند کفش‌هایشان را ببندند و …
بنابراین، پیدا کردن یک بازی که هم به استقلال کودک ضربه نزند و هم به او چیزی یاد بدهد، ضروری است.

بازی با کودک ۷ ساله می‌تواند یک فعالیت سرگرم‌کننده و آموزنده برای او باشد. در این سن، کودکان به فعالیت‌های فیزیکی علاقه نشان می‌دهند، اما با توجه به آغاز سن مدرسه آن‌ها، بیشتر والدین کودکان 7 ساله به دنبال فعالیت‌های ذهنی و آموزشی برای فرزندان خود هستند. اینجاست که باید با استفاده از بازی‌های آموزشی پرانرژی، هر دو نیاز کودکان را رفع کنیم. بازی‌های این مقاله به همین منظور طراحی شده‌اند:

اپلیکیشن نورولند با بیش‌از 40
بازی برای تقویت مهارت کودکان

الف- بازی آموزشی با کودک 7 ساله

1. تاس ریاضی

بهبود مهارت ریاضی اولیه کودک در سنین پایین بسیار مهم است. این بازی ریاضی برای کودکان 7 ساله، نابغه کوچک شما را با جمع و تفریق ذهنی آشنا می‌کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت تاس است! تاس بیندازید و از کودک هفت ساله بخواهید که عدد روی تاس را با عدد تاس قبلی جمع کند. اگر می‌خواهید این بازی را رقابتی کنید، به نوبت تاس بیندازید و جمع را انجام دهید. هرکس زودتر به عدد 100 رسید برنده است!

2. بازی نورولند

بازی موبایلی نورولند به تقویت مهارت‌های موردنیاز کودکان 7 ساله برای رشد هوش کمک زیادی می‌کند. این بازی با یاری متخصصین کودک طراحی شده تا به وسیله آموزش با بازی، فرایند یادگیری کودکان را بهبود بخشد.

بازی نورولند حاوی بیش‌از 40 تمرین آموزشی است که در میان آن‌ها حدود 20 تمرین آموزش حروف الفبا، کلمه و جمله سازی و آموزش اعمال ریاضی وجود دارد. از لینک‌های زیر دانلود کنید:

3. چالش جدول کلمات متقاطع

مطمئنا آموزش خواندن به فرزندتان، یکی‌از دغدغه‌های شماست؛ حل جدول، به تقویت کلمه سازی، خواندن و نوشتن کودک کمک زیادی می‌کند و حافظه، مهارت‌های مشاهده و توانایی های پردازش کودک شما را بهبود بخشد. پس یک جدول حروف ساده و مناسب برای کودک پیدا کنید و باهم آن را حل کنید. 

‎4. بازی حسی برای کودکان 7 ساله – چی رو

یکی‌از توانمندی‌های موردنیاز کودکان 7 ساله، داشتن حواس پنج‌گانه قوی است. به همین منظور می‌توانید یک بازی ساده برای کودکان 7 ساله در خانه ترتیب دهید. برای اجرای این بازی کافیست به کودک یک جمله این چنینی بگویید: چی رو می‌بینم؟ کودک باید در یک دقیقه 10 چیزی که می‌توان دید را نام ببرد. همین جمله را با جملاتی مانند چی رو می‌شنوم؟ چی‌رو بو می‌کنم؟ چی رو می‌خورم؟ و چی رو لمس می‌کنم؟ هم می‌توان تکرار کرد. 

5. بازی نقاشی شنیداری

یک عکس مقابل خود قرار دهید و منظره آن را به آرامی برای کودک توصیف کنید. فرزندتان باید آنچه را که شما توصیف می‌کنید؛ بکشد. در پایان براساس اینکه نقاشی کودک چقدر با واقعیت آن عکس مطابقت دارد؛ به او امتیاز دهید. 


این مقاله از سری مقالات بازی برای کودکان در سنین مختلف است.

برای دیدن بازی‌های بیشتر به مقاله بازی برای کودکان ۳تا۶سال مراجعه کنید.


بازی برای کودک 7 ساله در خانه

ب- بازی دستی برای کودکان 7 ساله

6. بازی چند دستوری برای کودکان 7 ساله بدون اسباب بازی

برای اجرای این بازی کافیست تا 5 تکه کاغذ رنگی را با رنگ‌های متفاوت مقابل کودک قرار دهید. حالا خودتان مقابل هر رنگ وایساده و یک دور یک کار مانند دست زدن یا اشاره کردن انجام دهید. سپس جای کاغذ رنگی‌ها را با هم عوض کنید. کودک باید در مقابل هر رنگ همان کاری که شما کردید را تکرار کند.

7. نقاشی آبکی

برای بازی با آب و رنگ برای کودکان کافیست در چند قطره چکان آب و رنگ خوراکی بریزید و از کودک بخواهید تا کف حمام با آن‌ها نقاشی بکشد. یک روش خوب دیگر برای اجرای این بازی، ترکیب کردن آب و رنگ و قرار دادن آن در فریزر است. حالا کودک می‌تواند با یخ نقاشی بکشد. 

8. عروسک جورابی

عروسک‌های جورابی ابزار بسیار خوبی برای آموزش اصول ارتباط به کودکان هستند. چند جوراب قدیمی پیدا کرده و روی آن‌ها چهره نقاشی کنید. عروسک‌ها را بین خود و فرزندتان تقسیم کنید و اجازه دهید نمایش عروسکی شروع شود!

9. قاب عکس چوب بستنی

این یک کاردستی خانوادگی عالی است. به یک تکه مقوا متناسب با عکستان، تعدادی چوب بستنی، چسب و یک عکس نیاز دارید. چوب بستنی را مثل یک قاب به هم بچسبانید. مقوا را ببرید و پشت قاب چوبی بچسبانید. سپس می‌توانید قاب خود را با رنگ و زرق و برق تزئین کنید و در نهایت عکس را داخل آن بچسبانید. این فعالیت تفکر خلاق کودک را افزایش می‌دهد.

10. کف بازی

برای بازی دست ورزی با کف کافیست یک لگن را پر از کف کرده و مقداری رنگ در آن بریزید. فرزند شما ساعت‌ها با همین لگن سرگرم خواهد شد. 

ج- بازی برای کودکان 7 ساله در خانه

11. تراریوم بسازید

تراریوم یک اکوسیستم کاملاً خود نگهدار است. اکسیژن درون بطری زندگی گیاه سبز کوچک را ممکن می‌کند، در حالی‌که نور از طریق شیشه وارد می شود. مرطوب نگه داشتن خاک آب مورد نیاز را تامین می کند و ریزش برگ ها باعث تجزیه خاک می شود.

نحوه ساخت این اسباب بازی برای کودکان 7 ساله در خانه:

  • یک بطری یا کاسه شیشه ای به اندازه کافی بزرگ بردارید و شروع به پخش خاک مرطوب در ته آن کنید.
  • سپس، درختچه‌های کوچکی بکارید که نه خیلی سریع رشد می کنند و نه خیلی بلند.
  • کمی شن روی خاک اضافه کنید و خلاق باشید تا تراریوم را به سرزمین عجایب فرزندتان تبدیل کنید.

12. پانتومیم بازی برای کودکان 7 ساله

برای اجرای این بازی معروف کافیست یک کلمه انتخاب کرده و از کودک بخواهید تا براساس آنچه اجرا می‌کنید؛ کلمه موردنظرتان را حدس بزند. 

13. پاس کاری با یک توپ

برای اجرای این بازی انفرادی فقط یک توپ به کودک بدهید و از او بخواهید تا در عرض 10 دقیقه تا جایی که می‌تواند آن را به دیوار پرت کند و پس بگیرد. کودک باید در این ده دقیقه همزمان هم توپ را پرت کند؛ هم بگیرد و هم بشمارد. 

14. طبیعت گرد کوچک، بازی برای کودکان 7 ساله بدون اسباب بازی

بازی-با-کودکان-7-ساله

برای اجرای این بازی یک لیست سرنخ تهیه کنید. در این لیست اشیای موجود در طبیعت را به روشی متفاوت مانند تصویر زیر توضیح دهید. سپس کودک را به طبیعت برده و از بخواهید تا اشیا را براساس سرنخ‌ها پیدا کند.

15. زمزمه‌های چینی یک بازی برای کودکان 7 ساله بدون اسباب بازی

این بازی استراتژیک به بهبود توانایی کودک کمک می‌کند. برای اجرای این بازی کلمات یک داستان را به شکل در هم ریخته به کودک بگویید و از او بخواهید تا هرچه از آن فهمیده را بازگو کند.

16. توپ را بگیر

باز هم یک روش کلاسیک دیگرِ بازی برای کودکان 7 ساله در خانه! از بچه‌ها بخواهید برای این بازی سرگرم کننده و سریع در یک دایره بایستند. از مرکز، یک توپ را به بالا در هوا پرتاب کنید. هنگامی که توپ در اوج است، نام کودک را صدا بزنید. حالا آن کودک باید برای گرفتن توپ با عجله آماده شود. این بازی برای کودکان 7 ساله به پرورش عکس العمل سریع در آنان کمک می‌کند.

17. باهم پزی

آشپزی با کودک کار ساده و پیش پا افتاده‌ای به حساب می‌آید اما باید بدانید که این بازی باورنکردنی هوش بصری، تفکر انتقادی و مهارت تصمیم گیری کودک شما را تقویت می‌کند. این بازی که به اشکال مختلف برای کودک زیر 7 سال نیز قابل اجرا است؛ از جمله بهترین روش‌های بازی برای کودکان ۳تا۶سال است که با آن می‌توان کودک را در خانه سرگرم کرد. 

شکار رفتگر طبیعت یک بازی برای کودک 7 ساله

18. مسابقه لیمو و قاشق

با مسابقه لیمو و قاشق، روحیه رقابتی حین بازی برای کودک هفت ساله خود را بالا ببرید. این کار یک روش عالی برای علاقه‌مند کردن کودکان به آزمایش تعادل و ثبات است. فقط چند عدد لیمو و یک قاشق برای هر شرکت کننده تهیه کنید. هدف این است که هر شرکت کننده در حالی که قاشق را در به دهان گرفته و لیمو را روی آن گذاشته، به خط پایان برسد. اگر نگران دندان کودک یا افتادن او هستید، قاشق را با یک لیموی بزرگ یا مقداری لوبیا به دست کودک بدهیم تا تلاش کند آن را نیاندازد. 

19. حمله با بادکنک آبی

در بازی سرگرم کننده برای کودکان 7 ساله باید گروه‌های کوچکی تشکیل شود که به هر تیم تعداد مساوی بادکنک داده شده است. باید بگذارید بچه‌ها بادکنک‌هایشان را پر از آب کنند و به طرف هم پرتاب کنند. در نهایت تیمی که بازیکنان خشک بیشتری داشته باشد برنده است! اگر نگران آسیب دیدن بچه‌ها هستید، این بازی را به یک مسابقه بیسبال با بادکنک آبی تبدیل کنید. این بازی سرگرم‌کننده به فرزندان شما روحیه تیمی می‌دهد.

‌پرسش متداول‌

1. انجام بازی‌های آموزشی برای کودکان 7 ساله چگونه بر مغز او تأثیر می‌گذارد؟

این بازی‌ها بر مهارت‌ها و ذهن کودک تاثیر گذاشته و موجب رشد شناختی او می‌شوند.

2. مزایای بازی‌های حرکتی برای کودکان 7 ساله چیست؟

این بازی‌ها به تقویت مهارت‌های کودک، توان بدنی کودک و سلامت جسمی او کمک می‌کند. 

کلام پایانی‌

بازی‌های کودکانه می‌توانند به رشد کودکان کمک کنند و سرگرم کننده باشند. بازی‌هایی که برای کودکان ۷ ساله طراحی شده‌اند، می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا مهارت‌های فردی و اجتماعی خود را بهبود بخشند. امیدواریم با انتخاب بازی‌های مناسب برای کودکان ۷ ساله، به بهبود رشد کودکان کمک کنید.

منبع: وبسایت momjunction

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد امتیازها: 1

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها