فهرست
بازی دخترانه
28بازی دخترانه جدید برای سرگرم کردن خانم کوچولوها
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
نگین حافظی
0 نظرات

28 بازی دخترانه جدید برای سرگرم کردن خانم کوچولوها

اگر شما والد یک دختر کوچک باشید؛ احتمالا اطرافتان پر از عروسک شده! دنیای دخترها دقیقا همین شکلی است. پر از مهر آمیخته با شیطنت!

بازی‌ های دخترانه همیشه جزء بهترین راه‌های سرگرمی و خلاقیت برای دختران بوده‌اند. این بازی‌ها به دختران کمک می‌کنند تا مهارت‌های اجتماعی، همکاری و خلاقیت خود را بهبود بخشند. در این مقاله به بررسی چند بازی دخترانه جدید که می‌توان در خانه اجرا کرد می‌پردازیم.

قطعا شما هم بعضی اوقات برای سرگرم کردن دختر خود ایده کم می‌آورید؛ با علم به این موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله نورولند به بررسی 28 بازی دخترانه عالی سرگرمی کودک دختر بپردازیم. که در کنار سرگرم کننده بودن، از دختر کوچک شما یک زن قوی خواهد ساخت. با پیدا کردن بازی جدید دخترانه، می‌توانید  کودک را به سمت فعالیت‌های سالم و خلاقانه سوق دهید.

حین انجام بازی های دخترانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امروزه، بازی‌های دخترانه بسیار متنوع و جذاب هستند. اگر شما نیز به دنبال بازی‌هایی جدید برای دختران خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. ما برای شما 28 بازی دخترانه جدید و جذاب را آورده‌ایم که می‌توانید در خانه با کودکان دختر خود بازی کنید. این بازی‌ها برای کودکان با سنین مختلف مناسب هستند و می‌توانند به آن‌ها کمک کنند که مهارت‌های مختلفی را به دست آورند.

اصلی‌ترین نکته‌ای که باید برای بازی با دخترها به آن توجه کنید؛ دوری از جنسیت زدگی و توجه به توانمندی دختران است. شما باید بدانید که فرزند دخترتان قادر به انجام هرکاری هست! هدف تمام این بازی‌ها این است که کودکان دختر شما در طول زمان، مهارت‌های مختلفی را به دست آوردند. بازی‌هایی که جذاب و خلاقانه هستند و در عین حال به اندازه کافی آموزنده، می‌توانند به کودکان شما کمک کنند تا با شادی و نشاط به سمت رشد و پیشرفت خود بروند. پس تلاش کنید تا با استفاده از بازی‌ های دخترانه جدید آموزشی به فرزند خود راه و رسم زندگی را آموزش دهید:

28 روش بازی دخترانه جدید جذاب در خانه

1. دانلود بازی دخترانه جدید

یکی از گزینه های عالی برای دانلود بازی دخترانه بازی نورولند است. در این بازی کودک میتواند تجربه بازیهای مختلفی مثل لباس پوشیدن و دیزاین کردن- نقاشی- دندانپزشکی- و … را داشته باشد. بعلاوه اینکه بازیهای مختلفی برای تقویت حافظه- توجه- زبان و دیگر مهارتهایش در این اپلیکیشن برایش موجود است.

2. نمایش عروسکی یک روش خوب برای بازی با دختران

دخترها عاشق عروسک بازی هستند. پس بیایید با اجرای یک نمایش عروسکی، روند عروسک بازی را متفاوت کنیم. حین اجرای یک نمایش عروسکی، شما می‌توانید درس‌های مناسبی را در قالب قصه به کودکان بدهید.

3. طراح شو

هر دختری استعداد تبدیل شدن به یک طراح موفق را دارد. طراح‌ها چیزهای مختلفی را طراحی و خلق می‌کنند. پس شما هم می‌توانید براساس علاقه و استعداد دخترتان، از او یک طراح بسازید و با این روش خلاقیت او را در خلل یک بازی دخترانه تقویت کنید. برای مثال اگر دختر سما عاشق چیدمان خانه است. با تهیه پرینت وسایل خانه از او بخواهید یک اتاق را به شکل کلاژ طراحی کند؛ یا اگر به پارچه و لباس علاقه دارد، شکل یک عروسک را به همراه لباس‌های آن برای او پرینت بگیرید تا آن‌ها را رنگ کرده و طراحی کند. در ادامه چند نمونه از کاربرگ‌های مفید برای طراح بازی با دختران را برای شما گرد هم آورده‌ایم:

نمونه الگوی طراحی لباس:

بازی با دختران

نمونه الگوی طراحی دکوراسیون:
بازی دختر

4. بازی دخترانه باید بدونی

بازی باید بدونی یک روش خوب بازی با دختران است که در کنار سرگرم کردن اون‌ها مهارت‌هایی که هر دختری باید بلد باشد را به آن‌ها آموزش می‌دهد. ضمن اجرای این بازی، شما یک موضوع مهم را برای کودک نام می‌برید و او یک داستان یک خطی در مورد آن می‌گوید.

مثال:
-مادر: حریم خصوصی
-دختر: داداش سارا وقتی می‌خواد بیاد توی اتاقش در می‌زنه!

5. جواهرسازی یک بازی دخترانه عالی

ساختن جواهر یک کار مفرح و ساده است که دخترها معمولا عاشق آن می‌شوند. پس با وسایل ساده‌ای مانند نخ، مهره و اکلیل با دخترتان جواهر بسازید.

6. اوریگامی و کاردستی دخترانه

تهیه اوریگامی و کاردستی دخترانه که انواع آن‌ها را در وبسایت نورولند قابل مشاهده هستند؛ روش خوبی برای بازی با دختر بچه‌هاست.

این روش‌ها را می‌توانید در مقالات لینک شده ببینید.

همانطور که می‌دانید؛ نورولند تفکیک جنسیت روش‌های تربیتی و بازی را درست نمی‌داند. به همین دلیل معتقدیم که درصورتی که قصد اجرای بازی دخترانه ای با دختر خود را دارید؛ بهتر است در خلل آن به کودک این موضوع را یادآوری کنید که او نیز قادر است هرکاری را که دیگران انجام می‌دهند انجام دهد.  در ادامه به بررسی انواع بازی‌هایی می‌پردازیم که از دختر شما یک زن قوی خواهند ساخت:

7. بازی دخترها می‌تونن

در این بازی شما به دخترتان تصاویری از دختران شاغل نشان می‌دهید و از او میخواهید این مشاغل را حفظ کند. سپس تصاویر را برداشته و از کودک می‌خواهید که اسامی مشاغل را به خاطر بسپارد. توصیه می‌کنیم از مشاغلی که امروز در جامعه به عنوان “مشاغل مردانه” شناخته می‌شوند مانند بنایی، تعمیرکاری، رانندگی ماشین آلات سنگین و غیره؛ مانند تصویر زیر استفاده کنید.

8. سفر به دنیای خیال

در بازی سفر به دنیای خیال شما و کودک هر دو همزمان یک رویای مشترک می‌چینید و هر یک با یک جمله به آن پرو بال می‌دهید.

9. من میخوام … باشم

در این بازی نقش آفرینی دختر شما باید خود را جای زنان موفقی بگذارد که می‌شناسد. مثلا مادرش، معلمش و بقیه! این کار باعث افزایش اعتماد به نفس دخترها و تقویت توانمندی آن‌ها می‌شود. 

10. مامانِ یک گیاه باش

مراقبت از یک گیاه، به دختر شما در پرورش مهارت‌هایش و خود باوری کمک می‌کند. پس حتما از او بخواهید مامان یک گیاه باشد.

11. بازی ایستگاهی دخترانه

درست است که در بیشتر مواقع به پر تحرک بودن و نیاز حرکتی پسرها اشاره می‌کنیم؛ اما باید بدانید که دخترها هم به تحرک کافی نیاز دارند. پس انجام بازی‌های حرکتی مانند بازی ایستگاهی به دختران کمک می‌کند تا تحرک کافی داشته باشند. یک نمونه بازی حرکتی خوب را در ویدیوی پایین می‌بینیم:

12. لباس‌های مادر

بازی لباس‌های مادر به دختران اجازه می‌دهد تا لباس‌های مادرشان را امتحان کنند و در آن‌ها قدم بزنند. این بازی کمک می‌کند تا دختران تجربه‌ای جذاب از تغییر شکل داشته باشند.

13. آرایشگاه خانگی

بازی آرایشگاه خانگی کمک می‌کند تا دختران با مواد آرایشی و اصول آرایش آشنا شوند. برای انجام این بازی کافیست یک پالت آرایشی مانند پالت رژ به دختران خود بدهید و به آن‌ها اجازه دهید با رنگ‌های مختلف و ابزارهای آرایشی کار کنند و برای خود و دیگران لوازم ارایش بسازند.

14. تزیینات خانگی

بازی تزیینات خانگی به دختران کمک می‌کند تا خلاقیت خود را در طراحی و تزیین فضاهای مختلف خانه به کار ببرند. از گل‌ها، لوازم تزیینی و رنگ‌های مختلف برای ایجاد یک فضای خلاق و جذاب استفاده کنید.

15. بازی با عروسک‌ها

بازی با عروسک‌ها یکی از بازی‌های کلاسیک برای دختران است. عروسک‌ها را به عنوان شخصیت‌های مختلف در داستان‌هایی که دختران خود بسازند، معرفی کنید.

16. بازی لمسی

بازی‌هایی که با استفاده از مهارت لمس کردن انجام می‌شوند؛ به تقویت توانایی دختران کمک می‌کنند. یک نمونه خوب از بازی‌های لمسی بازی زیر است: 

17. بازی های دخترانه فکری مانند تخته نرد

بازی تخته‌نرد مانند دیگر بازی‌‌های فکری یک بازی استراتژیک برای گذراندن وقت است که می‌تواند به دختران کمک کند تا مهارت‌های تفکری و برنامه‌ریزی خود را تقویت کنند.

18. بازی‌های کارتی

بازی‌های کارتی مانند مانند بازی زیر می‌توانند برای دختران سرگرم‌کننده باشند و به آن‌ها کمک کنند تا مهارت‌های شمارش و تصمیم‌گیری را یاد بگیرند.

 

19. بازی جدید دخترانه پازل

بازی با پازل به دختران کمک می‌کند تا مهارت‌های حل مسئله و تفکر خود را تقویت کنند. می‌توانید از پازل‌های ساده تا پیچیده برای سنین مختلف استفاده کنید.

20. بازی‌ با موسیقی

بازی‌های موسیقی و هوش موسیقیایی به دختران کمک می‌کنند تا با عناصر مختلف موسیقی آشنا شوند و خلاقیت خود را در این زمینه به کار ببرند. بهترین روش برای انجام بازی موسیقیایی با دختران، بازی “تکون بده” است! در این بازی ابتدا چند صدا برای کودک پخش می‌کنیم و با هر صدا یک حرکت انجام می‌دهیم. مثلا با یک صدا دست می‌زنیم و با صدای بعدی پا می‌کوبیم. حالا صداها را به شکل نامرتب پشت هم پخش کرده و از او می‌خواهیم تا با هر صدا حرکت مربوط به آن را انجام دهد. 

21. بازی‌های هنری

بازی‌های هنری مانند نقاشی، سفالگری یا بافندگی به دختران کمک می‌کنند تا خلاقیت خود را در زمینه‌های مختلف هنری به کار ببرند و مهارت‌های جدیدی را کشف کنند.

22. نقاشی انگشتی

حین نقاشی انگشتی کودکان می‌توانند با استفاده از انگشتان خود، نقاشی‌هایی را روی کاغذ خلق کرده و با اجرای این بازی جدید دخترانه، خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

23. ساخت پرنده‌های آویزان – اوریگامی درنا

در این فعالیت ساده یادگیری اوریگامی، کودکان می‌توانند با استفاده از کاغذ و قیچی، پرنده‌های زیبا و جذابی را تهیه کرده و آن‌ها را در اتاق خود آویزان کنند.

بازی جدید دخترانه

24. بازی دخترانه شطرنج 

بازی شطرنج یک بازی فکری است که به طور کلی برای تمامی سنین مناسب است. این بازی باعث تقویت تمرکز و تمرین دقت و تصمیم‌گیری می‌شود و می‌تواند برای دختران سنین 6 تا 12 ساله جذاب باشد. پس برای تقویت ذهن فرزندان خود به آن‌‌ها شطرنج یاد دهید. 

25. دکتر بازی جدید دخترانه

دکتر بازی یک بازی مناسب دختران است که به طور کلی مناسب برای سنین 3 تا 6 ساله خوب است. در این بازی، دختران به عنوان یک دکتر عمل می‌کنند و باید بیماران خود را بررسی کنند و آن‌ها را درمان کنند. این بازی را می‌توان به شکل دیجیتالی نیز انجام داد. بازی‌های دیجیتالی مختلفی هستند که دختر بچه‌ها طی آن نقش دکتر می‌گیرند. بازی دندانپزشکی نورولند یکی‌از همین بازی‌هاست که از طریق لینک دانلود اضافه شده به این بخش می‌توانید آن را دانلود کنید. 

26. بازی دخترانه جدید رقص

بازی رقص یک بازی جذاب است که به طور کلی برای دختران سنین 3 تا 12 ساله مناسب است. در این بازی، دختران به عنوان رقصنده بازی می‌کنند و باید با ریتم موسیقی رقص کنند. برای اجرای این بازی کافیست برای کودک یک آهنگ بگذارید و با هم برقصید!

27. بازی کودکانه دخترانه قصه‌گویی 

بازی قصه‌گویی یک بازی آموزشی و خلاقانه است که به طور کلی برای دختران سنین 3 تا 12 ساله مناسب است. در این بازی، دختران باید یک قصه بسازند و آن را به دیگران بگویند. برای اجرای این بازی یک موضوع به کودک بدهید تا با آن قصه بسازد. 

28. آشپزی با خمیربازی

حتما شما و دخترتان قبلا باهم اشپزی کرده‌اید؛ این بار به شما توصیه می‌کنیم تا این روش متفاوت را برای آشپزی بازی دخترانه امتحان کنید. در این روش شما باید مقداری خمیر بازی را به شکل خوراکی درآورید و سپس با استفاده از آن‌ها آشپزی کنید!

پرسش‌های متداول

آیا بازی‌های دخترانه فقط برای دختران است؟

خیر. بازی‌های دخترانه می‌توانند برای پسران هم سرگرم کننده و آموزنده باشند. اصل این است که کودکان از بازی‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند؛ لذت ببرند.

آیا با استفاده از بازی‌ های دخترانه می‌توان به کودک چیزی آموخت؟

بله، این بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های جدیدی به دست آورند.

کلام پایانی

بازی‌های دخترانه در خانه می‌توانند به دختران کمک کنند تا مهارت‌های مختلف را کشف و تقویت کنند. از بازی‌های فکری تا خلاقانه، آن‌ها را به دنیایی از سرگرمی و یادگیری می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم با دختران خود این بازی‌ها را امتحان کنید و از کیفیت زمانی که با آن‌ها می‌گذرانید لذت ببرید.

در این مقاله، به معرفی 28 بازی دخترانه جدید و جذاب برای کودکان دختر پرداختیم. با انتخاب این بازی‌ها، می‌توانید کودکان خود را به سمت فعالیت‌های سالم و خلاقانه سوق دهید. همچنین، با این بازی‌ها، کودکان شما می‌توانند مهارت‌های جدیدی به دست آورند و به سمت رشد و پیشرفت خود بروند.

بازی برای هر کودکی لازم و جزو نیازهای بچه‌هاست. اما اگر شما به دنبال انجام انواع بازی‌های دخترانه با فرزند خود هستید؛ بهتر است ابتدا به او یادآور شوید که هیچ محدودیتی در اجرای رفتارهای مختلف ندارد و لازم نیست حتما مثل یک دختر رفتار کند! شما چه بازی دخترانه ویژه‌ای با دختر خود انجام می‌دهید؟! آن را در نظرات با دیگران و ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اینستاگرام نورولند

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها