فهرست
ایده نقاشی کودک
25 ایده آموزش نقاشی کودکان که باید امتحان کنید!
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
نگین حافظی
0 نظرات

25 ایده آموزش نقاشی کودکان که باید امتحان کنید!

آیا به دنبال ایده‌های سرگرم کننده و آسان برای آموزش نقاشی کودکان هستید؟ نقاشی روشی عالی برای تشویق خلاقیت و ابراز وجود است که می‌تواند ساعت‌ها سرگرمی برای کودکان در هر سنی فراهم کند. در این مقاله نورولند، 25 ایده نقاشی مناسب برای کودکان را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید در خانه امتحان کنید.

آموزش نقاشی ساده کودکان با الگو

یکی‌از بهترین روش‌های آموزش نقاشی کودکان این است که یک نقاشی را مرحله به مرحله با کودک اجرا کنید. برای این کار می‌توانید از کاربرگ‌های آموزش تصویری نقاشی برای کودکان استفاده کنید که چند نمونه از آن در ادامه آمده است. البته که شما مجبور به استفاده از کاربر‌گ‌های آماده نیستید. و می‌توانید نقاشی مورد نظر را ابتدا خودتان بکشید و سپس از کودک بخواهید تا در هر مرحله مثل شما نقاشی بکشد:

1. آموزش ساده نقاشی خرچنگ برای کودکان:

نقاشی خرچنگ برای کودکان

2. آموزش قدم به قدم کشیدن مرغ برای کودکان:

نقاشی کودکان

3. آموزش ساده نقاشی کودکانه میمون:

آموزش نقاشی کودکانه

4. ایده کشیدن گاو برای کودکان:

آموزش نقاشی تصویری کودکان


5. آموزش نقاشی موش برای کودکان:

آموزش تصویری نقاشی کودکان

6. آموزش کشیدن لاک پشت برای کودکان:

آموزش کشیدن نقاشی برای کودکان

7. کشیدن ماهی به روش ساده:

آموزش نقاشی ساده برای کودکان

8. کشیدن گوسفند برای کودکان:

آموزش نقاشی کشیدن به کودکان

9. کشیدن ماهی به روش کودکانه:

چطور نقاشی بکشیم برای کودکان

 

10. ایده نقاشی گام به گام خروس:

نقاشی گام به گام خروس

11. ایده نقاشی مرحله به مرحله جوجه:

ایده نقاشی جوجه

12. کشیدن آسان نقاشی فیل برای کودکان:

نقاشی فیل کودکانه

13. ایده نقاشی ساده پنگوئن برای کودک:

آموزش نقاشی آسان پنگوئن برای کودک

14. آموزش نقاشی ساده برای کودکان با اسفنج

این روش یک تکنیک ساده و سرگرم کننده است که کودکان در هر سنی آن را دوست خواهند داشت. به سادگی یک اسفنج آشپزخانه را به اشکال مختلف برش دهید، آنها را در رنگ آغشته کنید و روی کاغذ یا بوم مهر بزنید تا طراحی منحصر به فردی ایجاد کنید.

آموزش نقاشی با اسفنج برای کودکان

15- آموزش نقاشی کودکان با کیسه فریزر

این روش یکی دیگر از تکنیک‌های سرگرم کننده و آسان است که بچه‌ها از آن لذت خواهند برد. به سادگی پلاستیک حباب دار را در رنگ فرو کنید و آن را روی کاغذ یا بوم فشار دهید تا نقاشی خاصی ایجاد کنید.

16- نقاشی کودکان با دست

هنر چاپ دستی یک فعالیت کلاسیک است که بچه‌ها آن را دوست دارند. به سادگی دست فرزندتان را در رنگ آغشته کنید و آن را روی کاغذ فشار دهید تا اثری رنگارنگ ایجاد کنید. همچنین می‌توانید جزئیاتی مانند چهره‌ها، حیوانات یا مناظر را اضافه کنید تا سرگرم‌کننده‌تر شوید.

[insert .jpg image of handprint art]

17- نقاشی ساده با ابزارهای مختلف

این روش تکنیک منحصر به فردی است که طرح های زیبا و انتزاعی ایجاد می کند. به سادگی ابزارهایی مثل تیله ها را در یک سینی رنگ بیندازید و آن‌ها را بچرخانید تا الگوهای جالبی روی کاغذ یا بوم ایجاد کنید.

روش دیگر اجرای این تکنیک ریختن رنگ روی آب و آغشته کردن برگه به آن آب است.

نقاشی مرمری

18- آموزش نقاشی برای کودکان با نوار چسب

این روش یک راه سرگرم کننده برای ایجاد طرح های هندسی است. به سادگی از نوار برای ایجاد الگوهای روی کاغذ یا بوم استفاده کنید، سپس روی نوار نقاشی کنید تا با کندن نوار چسب، طرحی منحصر به فرد ایجاد کنید.

آموزش نقاشی با نوار چسب

19- نقاشی ساده کودکانه با گوش پاک کن

این روش یک راه عالی برای ایجاد طرح های کوچک و دقیق است. به سادگی یک گوش پاک کن را در رنگ آغشته کنید و از آن برای ایجاد نقطه، خطوط یا سایر اشکال کوچک روی کاغذ یا بوم استفاده کنید.

نقاشی نقطه ای

20- ایده نقاشی با نی 

این روش تکنیک منحصر به فردی است که طرح های جالب و انتزاعی ایجاد می کند. ابتدا حباب‌هایی از رنگ را روی کاغذ یا بوم بیندازید، سپس با فوت کردن در نی، رنگ را در اطراف کاغذ یا بوم پخش کنید تا طرحهای جالبی ایجاد کنید.

21- ایده نقاشی با انگشت

دست و انگشتان را به حالتهای مختلف روی کاغذ بگذارید و دور تا دور آن را رسم کنید. سپس سعی کنید از آن اشکال مختلفی مثل فیل- ماهی- یا… را درآورید.

22- ایده نقاشی کودکانه با قلم مو

این روش یک فعالیت سرگرم کننده و نسبتا شلخته:)) است که بچه ها آن را دوست خواهند داشت. یک قلم مو را به رنگ آغشته کنید و سپس آن را روی کاغذ یا بوم بچرخانید تا لکه های رنگارنگ خلاقانه روی کاغذ یا بوم ایجاد کنید. حالا به این لکه‌های ایجاد شده خوب نگاه کنید و سعی کنید از آنها شکلهای خلاقانه در بیاورید. این کار را میتوانید علاوه بر قلم مو با هرچیز دیگری مثل پارچه- دستمال کاغذی و… هم انجام دهید.

23- ایده نقاشی دیجیتال

اپلیکیشن‌های سرگرم کننده مختلفی مانند بازی نورولند وجود دارند که به آموزش نقاشی دیجیتال به کودکان کمک می‌کنند. برای دیدن تمرین آموزش هنر دیجیتال کودکان اپلیکیشن نورولند را از طریق لینک دانلود رایگان نصب کنید.

24- ایده کشیدن نقاشی ساده با اعداد

اعداد مختلف را روی کاغذ بنویسید و سعی کنید با انها یک شکل خلاقانه رسم کنید. مثلا عدد ۱۶ را به سر یک غاز تبدیل کنید:)

25- نقاشی با نمک

بر روی یک سطح صاف مقداری نمک (یا خاک یا آرد) بریزید و از کودک بخواهید با انگشتان خود روی نمک طرحی خلاقانه رسم کند. این ایده و استفاده از متریال مختلف کودکان را تشویق میکند که به نقاشی علاقمند شوند و ایده های خلاقانه داشته باشند.

چند نکته برای تشویق کودکان به کشف خلاقیت خود از طریق هنر

  • انواع مواد و ابزار نقاشی مانند انواع رنگ، قلم مو، اسفنج و شابلون را تهیه کنید.
  • با اجازه دادن به بچه ها برای ترکیب رنگ ها و امتحان کردن تکنیک های مختلف، آزمایش و کاوش را تشویق کنید.
  • برای تقویت اعتماد به نفس و انگیزه آنها بازخورد مثبت و تشویق کنید.
  • یک محیط حمایتی و امن را فراهم کنید که در آن بچه ها احساس آزادی کنند تا خودشان را ابراز کنند.

چگونه هنر و نقاشی را برای کودکان جذاب تر و سرگرم کننده تر کنیم؟

فعالیت‌های هنری را انتخاب کنید که متناسب با سن و علایق کودک باشد. داستان سرایی یا موسیقی را در فعالیت نقاشی بگنجانید تا آن را جذاب تر کنید. با تهیه تنقلات یا نوشیدنی و پخش موسیقی آرام بخش، محیطی آرام و راحت ایجاد کنید. با دعوت از دوستان یا اعضای خانواده برای پیوستن به آن، نقاشی را به یک فعالیت اجتماعی تبدیل کنید.

همچنین می‌توانید برای یاد دادن بهتر هنر به فرزند خود به اینستاگرام نورولند مراجعه کنید و یا بازی نورولند را برایش دانلود کنید.

مزایای هنر و نقاشی در آموزش و رشد کودک چیست؟

نقاشی می تواند به رشد مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم کمک کند. نقاشی می تواند خلاقیت و بیان خود را تشویق کند. نقاشی می تواند به بهبود مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی کمک کند. نقاشی می تواند یک خروجی سرگرم کننده و جذاب برای بیان هنری فراهم کند. نقاشی می تواند به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کمک کند.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا به بررسی روش‌های آموزش تصویری نقاشی برای کودکان و تکنیک‌های مختلف خلاقانه بپردازیم. کمی خلاقیت و تخیل، می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های آموزش نقاشی دخترانه و پسرانه سرگرم‌کننده و جذاب‌تر را برای انجام با کودکان خود انجام دهید. چه به دنبال یک فعالیت روز بارانی یا یک راه سرگرم کننده برای گذراندن یک بعدازظهر باشید، هنر یک راه عالی برای تشویق خلاقیت و ابراز وجود در کودکان در هر سنی است.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها