فهرست
کاردستی-با-بطری
ساخت کاردستی با بطری نوشابه برای کودکان و مدرسه
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
سید حسین نیرینی
0 نظرات

کاردستی با بطری نوشابه برای مدرسه 

کسی دقیقا نمی‌داند که اولین بار چه کسی و به چه شکلی کاردستی درست کرد. اما همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که کاردستی‌ها بخش مهمی از دنیای سرگرمی کودکان را تشکیل می‌دهند. می‌توانید از انواع کاردستی‌ پلاستیکی ساده استفاده کنید و به سادگی، مباحث دشوار را به کودک خود آموزش دهید. مثلا کاردستی با بطری نوشابه برای مدرسه کاری بسیار خلاقانه است که در این مقاله نورولند مفصلا به آن میپردازیم.

این بازی تقویتی و اموزشی بی نظیر هم به کودک شما کمک میکند که بتواند برای سرگرم شدن از یک ابزار کارآمد و اموزشی استفاده کند. بنابراین پیشنهاد میکنیم حتما این اپلیکیشن اموزشی را برای کودکتان نصب کنید:

 

اپلیکیشن نورولند با بیش‌از 40
بازی برای تقویت مهارت کودکان

7 کاردستی با وسایل دور ریختنی برای مدرسه ساده با بطری

 

1. ساخت کاردستی گل یک کاردستی پلاستیکی آسان

معمولا کاردستی‌های گلدان، علاوه بر بازی کودکان برای لوازم دکوری و تزئینی هم استفاده می‌شود. این بار که نوشابه میل کردید، بطری آن را دور نیندازید و با آن این کاردستی گلدان فوق‌العاده جذاب را آماده کنید.

 

2. ساخت کاردستی قلک با بطری نوشابه برای کودکان

یاد دادن مفهوم سرمایه‌گذاری در کنار جذابیت ذاتی که قلک برای بچه‌ها دارد می‌تواند این کاردستی را بسیار خاص کند. به جای اینکه چند ده تومان پول بپردازید و قلکی بخرید که یکبار مصرف است و شاید آن چنان جذابیت ظاهری برای کودک شما نداشته باشد، با استفاده از بطری پلاستیکی، قلک مورد علاقه فرزند خود را بسازید.

 

3. ساخت کاردستی بطری پستونکی با بطری نوشابه برای مدرسه

برای کودکانی که سن بسیار کمی دارند، معمولا نگه داشتن لیوان سخت است و در هنگام آب خوردن نیاز به کمک افراد دیگر دارند. اما با ساخت این کاردستی پلاستیکی، این امکان را به فرزند خود می‌دهید که بدون دخالت دیگران و به سادگی هرچه تمام‌تر آب بنوشد. همچنین شما هم دیگر نیازی نیست که نگران افتادن لیوان یا تشنگی کودک خود باشید.

 

4. ساخت کاردستی کیف موشکی با بطری 

در سنین قبل از مدرسه، بچه‌ها علاقه زیادی به داشتن کیف دارند. اما معمولا داخل کیف‌ها بلا استفاده می‌مانند به این علت که وسیله‌ای ندارند که درون آن بگذارند. با ساخت کیف با بطری پلاستیکی، کودک شما می‌تواند کیفی شیک و سبک و در عین حال تزئینی داشته باشد.

 

5. ساخت کاردستی جا مسواکی با بطری نوشابه برای کودکان

با ساخت این کاردستی بامزه می‌توانید کودک خود را به وجد بیاورید و جایی جداگانه برای مسواک و خمیر دندان او در نظر بگیرید.

 


 

6. جای اسباب بازی یک کاردستی پلاستیکی

یکی از دغدغه‌هایی که مادران همیشه دارند، مرتب کردن وسایل و اسباب‌بازی‌های کودکان است. با استفاده از بطری‌ پلاستیکی می‌توان این مشکل را به سادگی حل کرد. استفاده از این بطری‌ها برای کودکان نیز راحت‌تر است و بهتر می‌توانند وسایل خود را مرتب کنند و نظم و ترتیب را یاد بگیرند.

 

7. ساخت کاردستی جامدادی

بعد از ورود به مدرسه، بچه‌ها دوست دارند تا جامدادی‌های متفاوت و خاصی داشته باشند. البته در کنار زیبایی، جامدادی باید قابلیت حمل آسان و فضای مناسب را هم دارا باشد. این جامدادی زمانی جذابیت بیشتری را به همراه خود خواهد داشت که با استفاده از یک بطری نوشابه درست شده باشد.

 

پرسش متداول

چه نوع کاردستی هایی با استفاده از بطری نوشابه یا بازیافتی می توان ساخت؟

ایده های مختلفی برای اجرای کاردستی پلاستیکی است. برخی از این کارها شامل ساخت موش، گلدان، شمعدان، لامپ، کیف و … است.

چه فوایدی برای محیط زیست استفاده از بطری های بازیافتی در ساخت کاردستی دارد؟

استفاده از بطری های بازیافتی در ساخت کاردستی ها، به حفظ محیط زیست کمک می کند. با این کار، می توان از تولید زائد زباله های پلاستیکی جلوگیری کرد و به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کرد. همچنین، با استفاده از بطری های بازیافتی، می توان هزینه های تولید مواد جدید را کاهش داد و به تولید پایدار کمک کرد.

کاردستی با وسایل دور ریختنی برای مدرسه ساده با بطری به محیط زیست کمک میکند

در دنیای کنونی حفظ محیط زیست اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا آلودگی‌های مختلفی آن را تهدید می‌کنند. بخش عمده‌ای از آلودگی که وارد محیط زیست می‌شود، اجسام پلاستیکی هستند. طبق آمار منتشر شده، هر زباله‌ی پلاستیکی که در طبیعت رها می‌کنید، بین 100 تا 1000 سال طول می‌کشد تا تجزیه شود.

پس باید از سنین کم به کودکان خود یاد دهیم که چگونه از محیط زیست محافظت کنند و در زمان رفتن به طبیعت چه رفتاری باید انجام دهند. یکی از بهترین راهکارها برای انتقال مفهوم این موضوع، ساخت کاردستی با وسایل پلاستیکی یا به اصطلاح وسایل دور ریختنی است.

کاردستی با وسایل دور ریختنی برای مدرسه ساده با بطری

یکی دیگر از کاردستی‌های جذابی که به هیچ وسیله‌ی خاصی به جز یک برگ کاغذ نیاز ندارد؛ اوریگامی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما این سرگرمی عالی را امتحان کنید.

وسایل پلاستیکی که به طبیعت آسیب می‌رسانند، در محیط اطراف ما به وفور یافت می‌شوند. بطری‌های پلاستیکی از جمله موارد پرکاربرد هستند که در طول روز ممکن است چندین بار با آن‌ها سرو کار داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله 7 کاردستی با بطری پلاستیکی به شما آموزش داده شد تا زین پس به جای دور انداختن بطری‌ها، کاردستی با بطری نوشابه درست کنید و ساعت‌ها برای کودک خود سرگرمی ایجاد کنید.

کلام آخر

این روزها که محیط زیست در حال تخریب و آسیب دیدن است، باید همه‌ی ما دست به دست یکدیگر دهیم تا طبیعت را برای کودکان خود سلامت و سرسبز نگه داریم. و در این راه وظایفی داریم که باید به آن‌ها عمل کنیم و شاید بتوان گفت مهم‌ترین وظیفه‌ای که به عنوان پدر و مادر بر دوش ماست، یاد دادن استفاده‌ی درست از محیط زیست به کودکانمان است.

این چند کاردستی با وسایل دور ریختنی برای مدرسه ساده با بطری بهانه‌ای هستند که با استفاده از آن‌ها علاوه بر سرگرم کردن کودک خود، به او آموزش دهید که از وسایل دور ریختنی هم می‌توان اسباب‌بازی درست کرد و تا حد زیادی به طبیعت و محیط زیست کمک کرد. ساخت کاردستی با بطری‌های پلاستیکی یکی از بخش‌هایی است که معمولا کودکان از آن استقبال زیادی می‌کنند و به دلیل اینکه به راحتی در دسترس است و فرآیند پیچیده‌ای برای درست کردن آن وجود ندارد، مادرها هم تمایل زیادی به درست کردن آن دارند. برای مشاهده آموزش‌های بیشتر حتما به اینستاگرام نورولند هم مراجعه کنید.

به نظر شما دیگر چه کاردستی می‌توان با بطری پلاستیکی درست کرد؟ خوشحال می‌شویم اگر جواب این سوال و در کل نظرات و پیشنهادات شما را در بخش کامنت‌ها مشاهده کنیم. و در نهایت امیدواریم که این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها