فهرست
دانش-آموز-موفق
از فرزندت یک دانش آموز موفق بساز!
۱۴۰۱/۰۸/۱۳
Admin
1 نظرات

از فرزندت یک دانش آموز موفق بساز!

تربیت یک دانش آموز موفق یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است. همه‌ی والدین دوست دارند که فرزندانشان در مدرسه موفق باشد. برای یک دانش آموز؛ موفق بودن به معنای رسیدن به اهداف تحصیلی و کسب نمرات خوب است. در این مقاله نورولند تلاش شده تا راهکارهایی برای رسیدن به این هدف والدین ارائه شود.

موفقیت دانش آموز با چند راهکار ساده

1. به کودک کمک کنید تا مطالعه را به عنوان اولویت اول خود حفظ کند

یک دانش آموز خوب هرگز از تحصیل خود چشم پوشی نمی‌کند و تحصیلات خود را در بالاترین لیست اولویت‌هایش قرار می‌دهد. مدیریت زمان برای گذراندن زمان با دوستان، اقوام و خانواده نیز مهم است اما نه با نادیده گرفتن تحصیلات. به فرزندتان بیاموزید که هرگز نباید از زمانی که برای تحصیلش در نظر گرفته شده است غافل شود.

یکی از راه‌های بسیار عالی برای علاقه‌مند کردن کودک به درس و خواندن نوشتن؛ استفاده از بازی‌های موبایلی مفید است. برای مثال می‌توانید بازی‌های مفیدی مثل نورولند که به تقویت خواندن و نوشتن کودک کمک می‌کند را امتحان کنید.

2. برای کودک اهداف دقیقی را در این راستا تعیین کنید

در زندگی دانش آموزان، اولین مزیت تعیین هدف دستیابی به موفقیت در زندگی علمی آن‌ها است. این اولین قدم آن‌ها برای رسیدن به موفقیت است. تعیین یک هدف هوشمند برای آینده فرزندتان بسیار مهم است. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند در راستای آنچه که می‌خواهند، تلاش کنند.

3. مدیریت زمان را به کودک یاد دهید

همیشه وقت شناس باشید و این عادت خوب را در فرزندتان نیز پرورش دهید. مدیریت زمان در زندگی دانش آموزان یک امر ضروری است. هدف از مدیریت زمان این است که آن‌ها را قادر به انجام کارهای بیشتر و بهتر در زمان کمتری کند. همیشه به یاد داشته باشید دانش‌آموزانی که می‌خواهند در زندگی موفق باشند وقت خود را مدیریت می‌کنند تا بتوانند به راحتی برای مطالعه و همچنین بازی، زمان داشته باشند. می‌توانید برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری داشته باشبد به اینستاگرام نورولند مراجعه کنید.

موفقیت دانش آموز

4- کودک را تشویق کنید تا در فعالیت‌های کلاس و مدرسه شرکت کند

شرکت در فعالیت‌های مختلفی که در مدرسه انجام می‌شود، کودک را به عضوی فعال تبدیل می‌کند. کودک را تشویق کنید تا با پاسخ دادن به سوالات معلمان خود و پاک کردن شک و تردیدهای خود، فعالانه در فعالیت‌های کلاس شرکت کند. توجه در کلاس به درک بهتر دانش آموزان کمک می‌کند.

از کودک بخواهید در فعالیت‌های روزمره کلاس فعال باشد و در صورت امکان بخشی از تمام فعالیت‌های سازمان یافته در مدرسه و همچنین کلاس باشد. این به کودک کمک می‌کند تا رابطه خوبی با معلمان و سایر دانش آموزان برقرار کند.

5- به کودک یاد دهید به آنچه معلمان می‌آموزند توجه کنند

کودک باید همیشه به آنچه معلمان در کلاس می‌گویند توجه کند. این امر نه تنها احترام نسبت به آن‌ها را نشان می‌دهد بلکه برای دانش‌آموز نیز مفید است که موضوع را به راحتی درک کند. علاوه بر این به آن‌ها در بهبود مهارت گوش دادن کمک می‌کند.

توجه در کلاس، برای موفقیت یک دانش‌آموز کاملاً ضروری است. گرچه واضح است که یک دانش‌آموز نیازی به دوست داشتن هر موضوعی ندارد، اما از طرفی مهم است که از همه حواس‌‌پرتی‌های اطراف خود جلوگیری کند و هنگامی که معلم در کلاس مشغول تدریس است فعال باشد. پس به کودک بیاموزید که بهتر است در کلاس به دقت به معلم خود گوش دهد تا اینکه با دوستانش صحبت کند یا به اطراف توجه کند.

6. فرزندتان را به مطالعه‌ی جمعی تشویق کنید

مطالعه‌ی جمعی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به طور موثرتری یاد بگیرند. روانشناسان تربیتی در تحقیقات خود نشان داده‌اند دانش‌آموزانی که با رفتن به مدرسه در یک گروه مطالعه و پژوهش می‌کنند در مقایسه با کسانی که به تنهایی این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، عملکرد بهتری دارند. چرا که می‌توانند از اعضای دیگر گروه کمک بگیرند و به آن‌ها در نیازهایشان کمک کنند.

به کودکتان بیاموزید که نشستن با گروهی از دوستان که کار مشترکی با شما را انجام می‌دهند؛ یکی از بهترین راه‌های کسب دانش است.

7. کمک کنید تا کودکتان به درس و مدرسه متعهد باشد

به کودکتان بیاموزید به تحصیلات خود متعهد باشد. حتی اگر عملکرد خوبی در آن ندارد، وحشتی از آن نداشته باشد. بیاموزید تا همیشه سفت و سخت کار کند تا زمانی که به موفقیت برسد. اگر در درسی مهارت ندارد، ساده از آن نگذرد و آن را نادیده نگیرید.

8- عوامل حواس پرتی را از کودک دور کنید

پریشانی و حواس پرتی همیشه از یک راهی وارد خواهد داشت. وقتی عمیقاً روی چیزی تمرکز کنیم، می‌توانیم چیزها را به طور موثرتری یاد بگیریم. سعی کنید تا حد امکان به کودک بیاموزید همیشه هدف خود را در ذهن داشته باشد و مطابق با آن کار کند زیرا باعث صرفه جویی در وقت گرانبهایش خواهد شد. این مهارت خصوصا در آموزش پیش دبستانی مفید خواهد بود.

9. فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید

هرگز مقایسه‌ای بین فرزند خود و دیگران انجام ندهید زیرا هر فردی توانایی‌های خاص خود را دارد. مقایسه کودک شما را تحت فشار قرار می‌دهد و باعث می‌شود احساس ناامیدی کند. همچنین به فرزندتان یادآور شوید که دانش‌آموز خوب در توانایی خود موفق می‌شود. ‌بیاموزید از آنچه دیگران انجام می‌دهند کپی نکند و روش خود را دنبال کند.

دانش آموز موفق

10. به کودک خود بیاموزید تا از اشتباهات خود درس بگیرد

خوب است که فرزندتان یاد بگیرد از اشتباهات خود درس بگیرد. زیرا مهم‌ترین درس‌های زندگی را می‌توان با بهبود اشتباهات آموخت. یک دانش آموز موفق از اشتباهات خود می‌آموزد و سعی در پیشرفت بیشتر دارد. به فرزندانتان بیاموزید؛ تا زمانی که اعتراف نکنند آن کار را انجام داده‌اند نمی‌توانند از اشتباه خود درس بگیرند. کودک باید یاد بگیرد که هرگز خود را دست کم نگیرد! درعوض تا حد امکان از اشتباهات خود بیاموزد.

این‌ها برخی از صفات دانش آموزان موفق بود که به کمک والدین می‌تواند حاصل شود. دانش‌آموزان موفق می‌دانند که یادگیری و خواندن فقط در مدرسه نیست بلکه یک فرایند مادام العمر است.

کلام آخر

و در نهایت این نکته را هم در نظر داشته باشید که می‌توانید از بازی‌های درسی و موبایلی مفیدی مانند بازی نورولند  که به تقویت مهارت‌ خواندن و نوشتن کودک کمک می‌کند نیز استفاده کنید تا کودک در عین سرگرم شدن و لذت بردن از یک محیط بازی‌وار شده به تقویت مهارت‌های درسی خود در روزهای تعطیل و اوقات فراغت نیز بپردازد.

منبع: وبسایت theasianschool

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها
  • […] جمله اصلی‌ترین انواع مهارت کودک هستند که برای داشتن دانش آموز موفق و قبل از اینکه کودک شروع به رفتن به مدرسه کند؛ باید […]