فهرست
ایده عیدی و کادوی کودک
بهترین 17 ایده برای دادن هدیه به کودک
۱۴۰۲/۰۱/۰۷
نگین حافظی
0 نظرات

چه هدیه ای به کودک بدهیم؟!

دادن هدیه به کودک ممکن است کار آسانی به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست. هدیه‌ای که یک کودک را خیلی خوشحال می‌کند؛ ممکن است کودک دیگر را بترساند یا غمگین کند. در کل واکنش کودکان نسبت به هدیه گرفتن متفاوت است. با توجه به نزدیک بودن عید نوروز و اهمیت عیدی بر خاطرات باقی مانده در ذهن کودکان، تصمیم گرفتیم تا درباره‌ی دادن هدیه به کودک صحبت کنیم و ایده‌هایی در این زمینه به شما ارائه دهیم. نوع هدیه‌هایی که کودک را خوشحال می‌کنند، می‌توانند با بالا رفتن سن کودک تغییر کند. ما در این مقاله نورولند سعی کردیم بهترین اشیایی را که می‌توان به عنوان هدیه به کودک داد، به شما پیشنهاد دهیم. پس با ما همراه باشید تا عید امسال بتوانید بهترین هدیه‌ یا عیدی را برای کودکان اطراف خود انتخاب کنید.

مناسبت‌ها همیشه مهم هستند، اما زمانی که شما در اطراف خود یک کودک داشته باشید، این مناسبت‌ها از جمله تولدها، عیدها و جشن‌ها باید بسیار خاص‌تر ‌شوند! اگر روز تولد فرزندتان (یا حتی خواهرزاده یا برادرزاده تان) نزدیک است، احتمالا یک جشن درخور برای او در نظر گرفته اید و افرادی که حضورشان کودک را خوشحال خواهد کرد را دعوت کرده اید (اگر دوست دارید برای کارهای بزرگ برنامه ریزی کنید). اما در مورد هدیه چطور؟

به دنبال یک هدیه زیبا و شیک برای فرزندتان هستید؟ اگر فکر می‌کنید می خواهید برای فرزندتان لباس‌های زیبا بخرید، این یک هدیه شیک نیست و ممکن است کودک شما آن‌ را به عنوان “هدیه” دوست نداشته باشد. اگر می‌خواهید هدیه خاصی به فرزندتان بدهید، لیست هدایای مناسب عید یا تولد منحصر به فردی را که برای شما آماده کرده‌ایم بررسی کنید. ما در این لیست، فهرستی از بهترین ایده‌ها را گردآوری کرده‌ایم که بسیار منحصربه‌فرد هستند.
هرچند پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب هدیه بر مبنای جنسیت رفتار نکنید، اما در صورتی که تمایل به خریدن هدیه‌ی به اصطلاح دخترانه یا پسرانه دارید، در دامه ایده‌های مناسبی برای شما آورده شده است.

چند ایده دادن هدیه به کودک

توصیه می‌کنیم برای دیدن ایده‌های بیشتر و کاربردی‌تر حتما به صفحه اینستاگرام نورولند سری بزنید.

ایده عیدی و کادوی کودک

انواع هدیه‌ دخترانه 

1. کتاب

کتاب یکی از زیباترین هدیه‌هاییست که می‌توان به یک فرد داد، فارغ از اینکه مخاطب شما یک کودک باشد یا یک بزرگسال، شما با هدیه دادن یک کتاب به یک فرد، روح او را نوازش خواهید کرد.

2. رویداد‌ها

یک بلیت یا کارت دعوت به رویداد مورد علاقه‌یمان می‌تواند یکی از بهترین هدایایی باشد که یک فرد می‌گیرد. پس می‌توانید به عنوان هدیه، کودک را به شهربازی، کنسرت، تئاتر یا فیلم سینمایی مناسب گروه سنی‌اش دعوت کنید.

3. کاستوم‌ها

بچه‌ها عاشق پوشیدن لباس‌های متفاوت هستند. یک پسر بچه عاشق بازی کردن نقش بت من یا مرد عنکبوتی است و یک دختر بچه همیشه دوست دارد یک پرنسس دیزنی باشد. پس با خریدن کاستوم شخصیت مورد علاقه‌ی کودک به عنوان کادو، می‌توانید او را خیلی خوشحال کنید.

4. بازی‌ها

بازی‌ها که انواع مختلفی دارند، یکی از بهترین هدایایی هستند که می‌توان به یک کودک داد. شما می‌توانید برای کودک یک بازی آموزشی بخرید. این بازی می‎تواند رومیزی یا موبایلی باشد. اگر کودک شما بیشتر به بازی‌های موبایلی علاقمند است ما به عنوان یک هدیه‌ی ارزنده‌ی ارزان قیمت به کودک، دانلود کردن بازی نورولند را پیشنهاد می‌کنیم که بسیار مورد علاقه کودکان 3 تا 8 ساله است. می‌توانید بازی نورولند را از اینجا دانلود کنید.

5. لباس‌ها

لباس یکی از راحت ترین انواع کادو برای کودک است که می‌توانید انتخاب کنید. اگر کودک شما عاشق پوشیدن لباس‌های مختلف و جدید است پس خرید یک لباس زیبا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برای خریدن لباس به عنوان کادو کافیست سایز و سلیقه‌ی کودک را بدانید.

6. اسباب بازی‌ها

دنیای اسباب بازی‌ها خیلی بزرگ و متنوع است. اما پیشنهاد ما به شما که در شرف خریدن یک اسباب بازی برای کودک هستید، شناخت کودک و توجه به سن اوست. برای خریدن اسباب بازی برای کودکان، باید بدانید که کودک مورد نظر به چه موضوعاتی علاقه دارد. اگر کودک عاشق فضاست؛ خریدن یک تلسکوپ او را خیلی خوشحال می‌کند. اگر شیفته‌ی پختن غذاهاست، یک ست آشپزخانه‌ی اسباب بازی بهترین هدیه برای او خواهد بود.

نکته: درست است که پاداش دهی یک روش خوب برای تشویق کودک است؛ اما به یاد داشته‌باشید که بهتر است دائما از هدیه دادن برای تشویق و تنبیه کودک استفاده نکنید.

هدایای مناسب دختر بچه‌ها-هدیه دخترانه

7. عروسک

بی شک همه‌ی بچه‌ها از بازی کردن با عروسک لذت می برند. اما اگر شما می‌خواهید برای یک دختر بچه (به خصوص کودکی که خیلی با سلایق او آشنا نیستید) هدیه‌ای رایج تهیه کنید، عروسک اولین و مطمئن‌ترین گزینه است.

8. اسباب بازی‌های دخترانه

اسباب بازی‌هایی با تم دخترانه مثل اسباب بازی لوازم خانگی (از جمله یخچال، سشوار، ظروف و…) یا لوازم ارایش اسباب بازی، می‌تواند دختر بچه‌ها را خوشحال کند.

9. زیور‌آلات

دختر بچه‌ها عاشق خود آرایی هستند پس می‌توانید با هدیه دادن زیورآلات و لاک به آن‌ها، باعث خوشحالی آن‌ها شوید.

انواع هدیه پسرانه

10. انواع ماشین‌ اسباب بازی

ماشین‌ها بزرگترین علاقه‌ی پسر بچه‌ها هستند. پس همیشه می‌توانید برای آن‌ها ماشین بخرید!

11. اسباب بازی‌های پسرانه

اغلب پسرها عاشق جنب و جوش هستند. پس اگر به دنبال خرید یک کادوی تولد یا عیدی برای یک پسر کوچولو هستید، می‎توانید از اسباب بازی‌های پسرانه‌ای مثل توپ، تفنگ و… استفاده کنید.

چند مثال کاربردی برای هدیه به کودک

12. قلک‌ها

اگر می‌خواهید عادت پس انداز کردن را در سنین پایین به کودک خود آموزش دهید، می‌توانید یک قلک کوچک زیبا برای فرزند خود بخرید. با هدیه دادن این قلک پول زیبا به او، این عادت شایسته را در فرزندتان نهادینه خواهید کرد. پس یک قلک برای کودک خود تهیه کنید و با بازی‌ مهارت‌ها و هوش مالی او را تقویت کنید.

13. تخته و ست نقاشی

هرچند که کودکان امروزی ترجیح می‌دهند هر کاری را که می‌خواهند در تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های دیجیتال انجام دهند؛ اما نیاز است تا بعضا تکنولوژی را با یک فعالیت دستی که فیزیکی بودن هنر را به کودک القا می‌کند جایگزین کنید. پس با خریدن ست نقاشی، خمیر بازی و وسایلی از این قبیل به عنوان کادو برای کودک، کودک را به انجام فعالیت‌های دست‌ورزی، راغب کنید.

14. زمان خود را به او هدیه دهید

کودک نیاز به وقت گذراندن با کسانی دارد که عاشقش هستند. پس می‌توانید به عنوان کادو برای کودک، یک روز را با او بگذرانید. این زمان گذراندن می‌تواند در قالب یک پیک‌نیک، یک شام خوردن یا تفریحاتی از این قبیل باشد.

15. وسایل تزئینی

اتاق خواب کودکان اولین فضای شخصی متعلق به خود آن‌هاست. شما می‌توانید با خرید یک وسیله‌ی خاطره‌انگیز یا کاربردی برای فضای مورد علاقه‌ی بچه‌ها، آن‌ها را خوشحال کنید. این وسیله می‌تواند یک قاب یا آلبوم عکس یا یک روتختی زیبا باشد. برای مثال برای کودکی که رویاهای نجومی دارد. یا نوجوانی که آرزوی سفر به ستاره‌ها را دارد، یک ست رو تختی با طرح فضا را انتخاب کنید که او را به ماه می‌فرستد. این هدیه‌ی زیبا کمک می‌کند تا کودک هر شب با رویای سفر به فضا به خواب برود؛ رویایی که شما پایه‌ی آن را ریختید.

16. لگوها و پازل‌ها همیشه به کار ‌می‌آیند

در واقع اگر بدانید قرار است چه چیزی هدیه بدهید؛ خریدن هدیه برای کودکان بسیار آسان خواهد شد. مجموعه‌های ساختمانی لگو که همه جا پیدا می‌شوند؛ فارغ از جنسیت و سن بچه‌ها می‌تواند بهترین کادو برای کودک باشد. لگوها و پازل‌ها تنوع بالایی دارند و می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را برای کودک انتخاب کنید.

17. رفع کنجکاوی کودک با خریدن هدایای خاص

همانطور که می‌دانید، علایق کودکان روز به روز تغییر می‌کنند. کودکی که امروز عاشق دایناسورهاست، فردا می‌تواند به طبیعت علاقه‌مند شود. البته که این موضوع به نفع شماست! شما می‌توانید هدایایی براساس علاقه‌ی این روزهای کودک تهیه کنید. این هدیه می‌تواند یک ذره‌بین برای کودک علاقه‌مند به طبیعت یا یک کتاب مربوط به دوران ژوراسیک برای یک کودک که عاشق دایناسورهاست باشد.

کلام پایانی

هدیه دادن یکی از زیباترین روش‌های نشان دادن مهر و علاقه است. پس اگر می‌خواهید کودک را خوشحال کنید و به او نشان دهید که عاشق او هستید، می‌توانید هدیه به کودک را امتحان کنید. شما چه هدیه‌ای برای عید امسال فرزند خود در نظر گرفته‌اید؟ اگر هنوز هدیه ای انتخاب نکردید؛ از ایده‌های هدیه دخترانه و هدیه پسرانه موجود در این مقاله کمک بگیرید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها