فهرست
تست هوش نورولند
تست استعداد یابی کودکان رایگان؛ روشی عالی سنجش هوش کودک
۱۴۰۲/۰۷/۰۹
نگین حافظی
4 نظرات

تست استعداد یابی کودکان رایگان؛ روش عالی سنجش هوش کودک

تست هوش کودک یکی از بزرگترین موفقیت‌های علم روانشناسی به‌حساب می‌آید؛ زیرا امکان اندازه گیری توانایی‌های یادگیری و استعدادیابی کودکان را فراهم می‌کند. بر اساس نمرات تست‌های هوش کودک، والدین می‌توانند نقاط ضعف و قوت فرزندان خود را بسنجند و برای دستیابی به بهترین نتیجه، یک برنامه آموزشی مناسب برای فرزند خود برنامه ریزی کنند. در این مقاله ضمن بررسی عملکرد تست‌های هوش در آزمودن هوش کودکان، یک تست استعداد یابی کودکان رایگان معرفی می‌کنیم که توسط تیم نورولند طراحی شده تا شما والدین عزیز روانشناسی برپایه علم روانشناسی از مهارت‌های کودک خود آگاه شوید.

چرا باید از تست هوش کودک کمک بگیریم؟

آزمون هوش و تست استعداد یابی کودکان رایگان به ما در درک بهتر استعدادهای کودک کمک می‌کند. در واقع این تست‌ها باعث می‌شوند تا بفهمیم چرا یک کودک در درس ریاضی خوب عمل می‌کند اما در املای حروف هم‌صدا ضعیف است. در این حالت می‌توانیم ریشه این ضعف و قوت را بیابیم (مثلا این کودک ممکن است در توالی دیداری که یکی از شاخه‌های مهارت‌های دیداری است؛ ضعف داشته‌باشد) و روی تقویت مهارت‌های ضعیف کودک کار کنیم. (بازی‌های آموزشی مناسب برای تقویت توالی دیداری انجام می‌دهیم.)

تست استعداد یابی کودکان رایگان نورولند چیست؟

“تست استعداد یابی کودکان رایگان نورولند” یک تست هوش رایگان و برای سنجش هوش کودک 2 تا 8 ساله است. که چهار مهارت توجه، حافظه، کلام و منطق-ریاضی کودک را به شکل کاملا علمی می‌سنجد. در استخراج این تست هوش رایگان کودک از منابع علمی مختلفی استفاده شده تا نقاط قوت و ضعف فرزندان دلبندتان به درستی در اختیار شما والدین عزیز قرار گیرد.

در پایان روند اجرای آزمون هوش کودک نورولند، یک برنامه آموزش با بازی رایگان مناسب فرزند شما و براساس نقاط قوت و ضعف او در دسترس شما قرار می‌گیرد.

تفاوت تست استعداد یابی کودکان رایگان نورولند با سایر تست‌های هوش کودک

  1. تست‌های متداول سنجش هوش کودک، هوش کودک را به دسته‌بندی‌های مختلفی (مثلا در روش گاردنر به 8 روش) تقسیم میکنند و بر این اساس توانایی‌های کودک را بررسی می‌کنند. درحالی که در تست هوش نورولند، به بررسی مستقیم 4 مهارت حافظه، توجه، مهارت کلامی و مهارت منطقی-ریاضی می‌پردازیم. این موضوع باعث کاربردی‌تر شدن نتیجه تست نورولند می‌شود.
  2. تفاوت بعدی تست هوش نورولند با دیگر تست‌های هوش، در رایگان بودن آن و سادگی استفاده است. برای استفاده از تست هوش نورولند تنها کافیست بازی نورولند را دانلود کرده و وارد بخش “سنجش هوش کودک” شوید.
  3. تست هوش نورولند به شکل کاملا علمی و از بررسی چندین تست هوش معتبر مانند تست هوش گاردنر، ریون، بینه و وکسلر استخراج شده و اثربخشی نتایج آن به اثبات رسیده‌است. در حالی‌که بیشتر تست‌های هوش موجود در دیگر صفحات، هیچ پشتوانه علمی ندارند یا تنها ترجمه‌ای از تست‌های معروف خارجی هستند. اگر به تست‌های هوش و شخصیت‌شناسی ساده‌تری برای کودک علاقه‌دارید؛ سری به صفحه اینستاگرام ما بزنید.
  4. پس از اجرای تست هوش نورولند و براساس نتایج این تست، بازی‌ها و تمرینات تقویتی اختصاصی رایگان، برای فرزند شما پیشنهاد می‌شود که برپایه نقاط قوت و ضعف او انتخاب شده‌اند.
  5. تست هوش نورولند در سه رده سنی 2-4 ، 4-6 و بالای 6 سال قابل اجراست. 
  6. این تست به بررسی چهار زمینه اصلی هوش زبانی- کلامی، هوش منطقی- ریاضی، هوش دیداری- فضایی و حافظه می‌پردازد. 

 

نحوه‌ی اجرای تست استعداد یابی کودکان رایگان نورولند

آزمون هوش و استعدادیابی کودک نورولند کاملا رایگان است. برای اجرای این آزمون کافیست بازی نورولند را از طریق این لینک دانلود کرده و وارد بخش “سنجش هوش کودک” شوید. پس از انتخاب گروه سنی فرزندتان، سوالات آزمون را مشاهده خواهید کرد. سوالات آزمون هوش نورولند شامل دو سری سوال می‌باشد: سری اول سوالات را باید شما با تمرکز بر روی توانایی‌های فرزندتان پاسخ دهید و سری دوم سوالات را کودک باید پاسخ دهد. که این سوالات سری دوم خود به دو شکل بصری و کلامی طراحی شده‌اند.

تست-هوش-نورولند-1.jpg

تحلیل تست هوش رایگان نورولند

پس از انجام تست هوش کودک نورولند، علاوه بر تعیین و ارزیابی هوش‌های فرزندتان در 4 حوزه حافظه، توجه، منطق-ریاضی و زبان، تمرینات مناسبی برای او پیشنهاد می‌شود که با انجام آن‌ها نقاط ضعف هوش کودک بهبود خواهد یافت.

به علاوه با انجام همین تمرینات و سنجش سرعت عمل و توانایی کودک، گزارشی از عملکرد فرزندتان به شکل دوره‌ای برای شما ارسال خواهد شد تا از بهبود عملکرد هوش کودک با خبر شوید.

پرسش و پاسخ

کدام تست هوش کودک برای سنجش هوش فرزند من مناسب است؟

اگر به دنبال یک تست هوش رایگان علمی برای آگاهی و توانایی‌های فرزند خود هستید؛ تست هوش رایگان نورولند به شما کمک خواهد کرد.

تست استعداد یابی کودکان رایگان نورولند چیست؟

“تست استعداد یابی کودکان رایگان نورولند” یک تست هوش و استعدادیابی برای کودکان 2 تا 8 ساله است. که چهار مهارت توجه، حافظه، کلام و منطق-ریاضی کودک را به شکل کاملا علمی می‌سنجد.

بهترین سن برای سنجش هوش کودک کدام است؟

تحقیقات نشان داده که تمرینات انجام شده در 8 سال اول زندگی اصلی‌ترین نقش را در شکل‌گیری هوش و استعدادهای فرد دارد. بنابراین بهتر است تا قبل از 8 سالگی به سنجش هوش کودک بپردازیم. تا کودک استعدادیابی شود و با برنامه‌ریزی صحیح آموزشی امکان پرورش هوش‌های کودک فراهم گردد.

چطور از استعدادهای فرزندم باخبر شوم و آن‌ها را گسترش دهم؟

بهترین روش برای استعدادیابی کودک استفاده از تست‌های هوش و استعداد کودک است. در این مقاله تست رایگانی برای سنجش هوش کودک آورده شده که با استفاده از آن می‌توانید از استعدادهای فرزند خود باخبر شوید.

تاثیر سنجش هوش کودک چیست؟

با سنجش هوش کودکان می‌توان فهمید که کودک در چه مهارت‌هایی استعداد یا ضعف دارد و پس از آن با کار کردن روی نقاط ضعف و قوت او می‌توان کودک را تبدیل به فردی موفق کرد.

کلام آخر

با توجه به نزدیک شدن فصل مدرسه‌ها، بازار سنجش هوش کودک این روزها داغ است. طبیعی است که شما به عنوان یک والد بخواهید از هوش کودک خود و استعدادهای او باخبر شوید تا قبل از ورود فرزندتان به مدرسه، او را استعدادیابی کرده باشید. تا بر بهبود نقاط ضعف او تمرکز کنید. در این صورت پیشنهاد ما استفاده از تست هوش نورولند است. ابتدا با استفاده از این آزمون استعدادیابی علمی، از نقاط قوت و ضعف فرزند خود باخبر شوید. سپس با استفاده از بازی‌های تقویتی پیشنهاد شده براساس توانایی‌های فرزندتان، را بهبود ببخشید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها
  • […] بیشتر در آن حوزه، پیشرفت او را سبب شود. از طرفی یک تست هوش کودک در بازی قرار گرفته که حوزه‌های ضعف و قوت هوش کودک را […]

  • زهرا گفت:

    سلام سنجش قبل مدرسه دختر 6ساله ام تست هوش اولیه 119شد به نظر شما در چه سطحی هست؟

    • نگین حافظی گفت:

      سلام دوست گرامی. فکر میکنم منظورتون میزان IQ فرزندتون هست. آی کیوی 119 مناسب و کمی بالاتر از حدود 75 درصد افراد دنیاست. حدود دوسوم جمعیت جهان نمره‌ای بین ۸۴ تا ۱۱۶ در تست ضریب هوشی قرار دارند که این مقدار نرمال جامعه به حساب می‌آید.

  • عاطفه حمیدی گفت:

    پسر بچه ۳_۴ ساله ای دارم. میخوام استعداد یابی کنم
    لطف کنید راهنمایی بفرمایید
    ممنونم