فهرست
کاردستی آموزنده
آموزش ساخت کاردستی ساده و شگفت انگیز برای کودکان
۱۴۰۲/۰۴/۱۸
Admin
0 نظرات

آموزش ساخت کاردستی ساده و شگفت انگیز برای کودکان

وقتی زمانِ سرگرمی و بازی با کودکان می‌شود؛ یک راه عالی برای گذراندن این زمان ساخت کاردستی ساده است. تهیه و تدارک ابزاری برای بازی بعضا از خود بازی کردن برای کودکان لذت بخش‌تر خواهد بود. پس از این مزیت استفاده کنید و در عین سرگرم کردن کودکان و لذت بردن آن‌ها؛ به تقویت مهارت‌های مختلفی مثل دست‌ورزی و تمرکزشان که به طور مفصل در مقالات دیگر نورولند به آن‌ها پرداخته شده است، کمک کنید.

1. دسته گل کاغذی

یک دسته گل رنگارنگ و زیبا بسازید که هرگز هم پژمرده نخواهد شد! برای ساخت این دسته گل فقط به چند وسیله‌ی ساده مثل قطره چکان، رنگ و دستمال کاغذی نیاز دارید.

دسته گل کاغذی ساده و زیبا

2. مداد جادویی!

ساخت ابزاری زیبا و بانمک برای نگه‌داری شکلات و یا حتی لوازم‌التحریر ریز می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد. در این ویدئو آموزش ساخت یک مداد مقوایی قشنگ را نشان می‌دهیم که می‌تواند درون خود شکلات یا هر شی ریزی که کودکان دوست دارند را جاسازی کند.

3. دستبندهای کاغذی

بازی موبایلی اوریگامی
با بیش از ۸۰ مرحله جذاب

ساخت اوریگامی یکی از لذت‌بخش‌ترین کاردستی‌ها برای کودکان است. در مقالات پیشین ایده‌های بسیاری برای  ساخت اوریگامی ارائه کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان یک ایده‌ی جدید می‌توانید دستبندهای کاغذی زیر را تهیه کنید. یک اوریگامی پوشیدنی که می‌تواند در هر ترکیب رنگی و سایز دلخواه کودکان ساخته شود.

دستبند کاغذی زیبای دخترانه

4. هواپیمای غول پیکر

حتما طریقه ساخت کاردستی موشک‌های کاغذی معروف را بلدید. اگر از چند مقوا کمک بگیرید می‌توانید هواپیمای بزرگ و شخصی خود را نیز به همان شکل بسازید. فرزندتان می‌تواند قبل از به پرواز درآوردن آن؛ به سلیقه‌ی خود بال‌های هواپیمایش را نیز تزئین کند.

5. ماسک حیوانات

برای تهیه باغ وحشی پر از حیوانات وحشی، تنها چیزی که به آن نیاز دارید چند نوع برگ و رنگ است. حتما این ایده را پیاده‌سازی کنید و ببینید که چگونه برگ‌های بزرگ‌تر می‌توانند ماسک‌های دستی فوق‌العاده‌ای جذاب و زیبایی برای کودکان باشند.

ساخت ماسک حیوانات با برگ

6. پازل دست ساز

پازل یکی از بازی‌های مورد علاقه کودکان است که بسته به درجه‌ی سختی آن؛ می‌تواند برای کودکان 2.5 سال به بالا مورد استفاده قرار گیرد. یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها برای کودکان ساخت ابزاری برای بازی و تفریح است. پس برای تهیه‌ی پازلی زیبا آماده شوید. در ویدئوی زیر آموزش ساخت یک پازل را به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه کرده‌ایم.

 


7. خانه‌ی کاغذی

معماران نوپای شما از ایجاد شهرکی کاغذی شروع به شکوفایی استعداد خود در معماری و شهرسازی می‌کنند. بعد از کمک‌رسانی بزرگسالان در مرحله‌ی برش زدن مقوا؛ نوبت به بخش جذاب فعالیت برای کودکان (رنگ آمیزی و چسباندن کاغذ) می‌رسد که مطمئناً می‌تواند حداقل برای یک بعد از ظهر او را سرگرم کند. الگوهای رایگانی از خانه هم در اینترنت موجوداست که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ساخت خانه کاغذی زیبا

8. کلاه آفتابی

یک ایده‌ی ساخت کاردستی ساده و جذاب برای کودکان می‌تواند ایده‌ی ساخت کلاه آفتابی با روزنامه باشد. علاوه بر سرگرمی و لذت‌بخش بودن برای کودکان، این یک روش عالی برای استفاده از روزنامه‌های قدیمی و کاغذ باطله است. کودک خوش ذوق شما می‌تواند برای تزئین کلاه شخصی خود؛ مانند تصویر زیر از انواع گل و گیاه استفاده کند.

ساخت کلاه کاغذی زیبا

9. ریسه‌های عروسکی

ساخت ریسه یا رشته‌هایی که نقاشی و یا طرح مورد علاقه‌ی خود کودک است ایده‌ی بسیار جذابی است. از این ایده می‌توانید برای تزئین اتاق کودک و یا تزئین جشن تولدش نیز استفاده کنید.

ریسه‌ کاغذی

سوالات متداول

چه فوایدی برای کودکان دارد که فعالیت های دستی ساده انجام دهند؟

فعالیت های دستی ساده، منجر به تقویت خلاقیت و تفکر خلاق کودکان می شود. همچنین، این فعالیت می تواند به تقویت مهارت های دستی کودکان کمک کند و بهبود هماهنگی چشم و دست آنها نیز کمک می کند.

چه نوع فعالیت های دستی ساده می توان با استفاده از مواد ساده مانند کاغذ و مقوا انجام داد؟

با استفاده از مواد ساده مانند کاغذ و مقوا، می توان انواع کاردستی های ساده و جذاب، مانند تراشی، چاپ، نقاشی و … بسازند. به عنوان مثال، می توان از کاغذ رنگی برای ساخت پرچم، کارت تبریک، کاور کتاب و … استفاده کرد. همچنین، می توان از مقوا برای ساخت جعبه، مداددانه، خودکار و … استفاده کرد.

کلام آخر

فعالیت های دستی ساده، یک فرصت جذاب برای کودکان است تا خلاقیت و تفکر خود را تقویت کنند. با استفاده از مواد ساده مانند کاغذ، مقوا، پلاستیک و …، کودکان می توانند انواع کاردستی های ساده و جذاب، مانند تراشی، چاپ، نقاشی و … بسازند.

منابع: وبسایت redtri و اینستاگرام نورولند

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

امتیاز متوسط 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

هیج امتیازی تا پیش از این داده نشده! شما اولین نفر باشید

دیدگاه‌ها